Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Oyun Teorisine Giriş | ECON 426 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Statik form oyunları, baskın stratejileri ve Nash dengesini anlayabilir. |
2. Gelişmiş form oyunları ve alt-oyun mükemmel dengesini anlayabilir. |
3. Bayes oyunlar, tekrarlanan oyunlar ve Bayes dengesini anlayabilir. |
4. Stratejik etkileşimleri oyun teorisi araçları kullanarak oyun formunda düzenleyebilir ve çözebilir. |
5. Oyun teorisi yaklaşımını gerçek hayata uygulayabilir, politika ve mekanizma tasarımı yapabilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Oyun teorisinin temel kavram ve tekniklerine giriş, oyun tasarımı ve çözümü, Nash dengesi, Mahkum İkilemi, stratejik karar alma mekanizması ile hukuk, siyaset, ticaret, yönetim ve iktisadi davranışa uygulaması.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Üretken yapay zeka kullanılmamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş: Oyun Teorisi nedir? Oyun nedir? Oyunların Gösterimi |
2 | Tam Bilgili Statik Oyunlar: Normal Biçimde Oyunlar ve Nash Dengesi |
3 | Uygulamalar |
4 | Karma Stratejiler ve Dengenin Varlığı |
5 | Tam ve Kusursuz Bilgili Dinamik Oyunlar |
6 | Tam ve Kusurlu Bilgili İki-Aşamalı Oyunlar |
7 | Ara Sınav |
8 | Tekrarlanan Oyunlar |
9 | Tam ve Kusurlu Bilgili Dinamik Oyunlar |
10 | Eksik Bilgili Statik Oyunlar: Bayes Oyunlar ve Bayes Nash Dengesi |
11 | Uygulamalar |
12 | Eksik Bilgili Dinamik Oyunlar: Kusursuz Bayes Dengesi |
13 | Sinyal Verme Oyunları |
14 | Uygulamalar |
|
Kaynaklar: |
1. Robert Gibbons (1992), Game Theory for Applied Economists, Princeton University Press. 1992
2. Martin J. Osborne (2003), An Introduction to Game Theory, Oxford University Press.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Drew Fudenberg and Jean Tirole (2005), Game Theory, ANE Books.
2. Avinash Dixit (2010), The Art of Strategy, W.W. Norton & Company.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık 3 saatlik dersler, problem setleri dağıtımı ve çözümleri. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Aktiviteler | 1 | %45 |
Final Sınavı | 1 | %55 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar. | 4 |
2 | İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur. | 2 |
3 | Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur. | 0 |
4 | İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur. | 3 |
5 | İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. | 2 |
6 | Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur. | 1 |
7 | Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir. | 1 |
8 | Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır. | 4 |
9 | Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir. | 2 |
10 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 2 |
11 | Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 2 |
12 | İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur. | 1 |
13 | Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir. | 2 |
14 | Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir. | 0 |