Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Finansal Piyasalar | ECON 416 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Finansal piyasalara ilişkin haberleri anlar. |
2. Merkez Bankası, Bankacılık Sistemi ve kamunun birlikte hareket ederek finansal ve reel varlık piyasalarında fiyatları nasıl belirlediğini kavrar. |
3. Konjonktürel dalgalanmaların tahvil, hisse senedi ve döviz kuru fiyatlarını nasıl etkilediğini yorumlayabilir. |
4. Firmaların ulusal veya uluslararası operasyonlarında kullanacağı kar maksimizasyonu veya zarar minimizasyonu stratejilerini ekonomik göstergelere bakarak yorumlayabilir. |
5. Türev piyasalarını kullanarak sermaye kayıplarına bağlı riskleri azaltma veya kar spekülasyonu yapma yollarını anlayabilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Finansal piyasaların yapısı ve işlevleri; para piyasası, tahvil piyasası, döviz piyasası, hisse senedi piyasası, türev piyasası konuları ele alınmaktadır. Finansal ve reel varlıklar, faiz oranı, tahvil fiyatlamaları, uluslararası sermaye akımlarının ve döviz kurlarının dinamiklerini analiz ederken kullanılacak analitik beceri ve teknikleri içermektedir.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Para ve Finansal Sisteme Giriş |
2 | Finansal Piyasaların Rolü, Yapısı ve Özellikleri |
3 | Para Piyasası |
4 | Para Piyasası (devam) |
5 | Tahvil Piyasası |
6 | Tahvil Piyasası (devam) |
7 | Ara Sınav |
8 | Hisse Senedi Piyasası |
9 | Hisse Senedi Piyasası (devam) |
10 | Türev Piyasası |
11 | Türev Piyasası (devam) |
12 | Döviz Piyasası |
13 | Döviz Piyasası (devam) |
14 | Finansal Krizler |
|
Kaynaklar: |
1. Stephen G. Cecchettim & Kermit L. Schoenholtz (2014), Money, Banking and Financial Markets, McGraw Hill.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık 3 saatlik ders. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %45 |
Final Sınavı | 1 | %55 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar. | 4 |
2 | İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur. | 3 |
3 | Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur. | 2 |
4 | İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur. | 4 |
5 | İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. | 3 |
6 | Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur. | 3 |
7 | Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir. | 1 |
8 | Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır. | 3 |
9 | Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir. | 2 |
10 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 1 |
11 | Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 2 |
12 | İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur. | 2 |
13 | Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir. | 2 |
14 | Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir. | 2 |