PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Kalkınma İktisadıECON 4033 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. İktisadi kalkınmanın temel dinamiklerini ve kavramlarını bilir.
2. Çeşitli büyüme ve kalkınma teorilerini anlayabilir/ayırt edebilir.
3. Yerel ve küresel ölçekteki iktisadi kalkınma sorunlarını analiz edebilir.
4. İktisadi kalkınma sorunlarının çözümüne yönelik ulusal ve uluslararası düzlemde çözüm önerileri geliştirebilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Az gelişmişliğin tarihsel kökenleri ve dinamikleri, temel iktisadi kalkınma teorileri, sürdürülebilir büyüme, yapısal değişim/dönüşüm, eşitsizlik ve yoksulluk, devletin kalkınmadaki rolü, ticaret, teknoloji ve finansal politikalardaki güncel konular.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş: İktisat, Kurumlar ve Kalkınma – Küresel Bakış
2Karşılaştırmalı İktisadi Kalkınma
3Klasik İktisadi Büyüme ve Kalkınmanın Teorileri
4Klasik İktisadi Büyüme ve Kalkınmanın Teorileri (devam)
5Modern İktisadi Büyüme ve Kalkınmanın Teorileri
6Modern İktisadi Büyüme ve Kalkınmanın Teorileri (devam)
7Ara Sınav
8Yoksulluk, Eşitsizlik ve Kalkınma
9Nüfus Artışı ve İktisadi Kalkınma
10Kentleşme ve Kırdan Kente Göç
11İnsan Sermayesi: İktisadi Kalkınmada Eğitim ve Sağlık
12Tarımsal Dönüşüm ve Kırsal Kalkınma
13Kalkınma Politikaları, Piyasai Devlet ve Sivil Toplumun Rolü
14Kalkınma için Para ve Maliye Politikaları
 
Kaynaklar:
1. Michael P. Todaro & Stephen C. Smith (2015), Economic Development, Prentice Hall. 2. Debraj Ray (1998), Economic Development, Princeton.
 
Diğer Kaynaklar:
1. Gary S. Fields (2002), Distribution and Development: A New Look at the Developing World, MIT Press.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftalık 3 saatlik ders, seçili makalelerin sunulması.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%45
Final Sınavı1%55
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar.3
2İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının  önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur.0
3Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur.2
4İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası  yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur.4
5İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur.3
6Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur.2
7Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir.1
8Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır.4
9Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir.3
10İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.1
11Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.4
12İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur.4
13Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir.4
14Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir.4