Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Reklam Yönetimi | MAN 427 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İletişim sürecini analiz edebilecek |
2. Mesaj ve kanal faktörlerini geliştirebilecek |
3. IMC programlarının rolünü kavrayabilecek |
4. Yaratıcı stratejileri planlayabilecek, geliştirebilecek ve uygulayabilecek |
5. Medya elemanlarını etkili bir şekilde planlayabilecek |
6. Yayın ve yazılı basın reklamlarını değerlendirebilecek |
7. Promosyon programlarının etkisini öğrenebilecektir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders öğrencilere; etkili bütünleşik pazarlama iletişim programlarının geliştirilmesi için gerekli olan temel araçları sunmayı, medya faaliyetlerinin planlanması ve uygulanmasını kavratmayı, değişik mecralardaki reklamları analiz edebilme yeteneği kazandırmayı amaçlamıştır. Ders ayrıca, uluslararası reklam ve promosyon kararları ile bu kararların etkinliklerinin nasıl ölçüleceğine de odaklanmıştır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Bütünleşik Pazarlama İletişimine Giriş |
2 | Pazarlama Sürecinde IMC'nin Rolü |
3 | Durum Analizi |
4 | Tüketici Davranışı Üzerine Bakış Açıları |
5 | İletişim Sürecinin İncelenmesi |
6 | Kaynak, Mesaj ve Kanal Faktörleri |
7 | Ara Sınav |
8 | Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme |
9 | Medya Planlama Stratejisi |
10 | Yayın Aracının Değerlendirilmesi |
11 | Yazılı Basının Değerlendirilmesi |
12 | Promosyon Programının Etkililiğinin Ölçülmesi |
13 | Uluslararası Reklam ve Tanıtım |
14 | Reklam ve Tanıtma Düzenlemesi |
|
Kaynaklar: |
George E. Belch, Michael A. Belch (2014) Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective McGraw Hill-Irwin ISBN 978-0078028977
|
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Organizasyonlarda karşılaşılan başlıca reklamcılık problemlerinin farkındalığı ile etkili karar vermede pazarlama kavramlarının uygulanmasına ağırlık veren haftalık 3 saatlik dersler yapılacaktır. Öğrencilerin derslere düzenli olarak katılmaları ve sınıf tartışmalarında aktif rol almaları beklenmektedir. Dönem boyunca projeler ve vaka çalışmaları da yapılmaktadır.? |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Proje | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ödev | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İşletmelerin faaliyet gösterdikleri ekonomik ve hukuki çevre ile ilgili ayrıntılı bilgiye sahip olur. | 4 |
2 | Yönetim-organizasyon, muhasebe, finans, pazarlama, üretim/faaliyet yönetimini kapsayan temel işletmecilik fonksiyonları ile ilgili ayrıntılı teorik altyapı bilgisine sahip olur. | 4 |
3 | İşletmecilikte sıklıkla kullanılan sayısal tekniklerle ilgili temel ve orta seviyede bilgi sahibi olur. | 4 |
4 | Uzman olmak isteği bir işletmecilik alanında (sayısal yöntemler dahil) derinlemesine bilgi sahibi olur. | 4 |
5 | Elde ettiği bilgiyi bir işletmeyi kurmak veya işletmenin tamamını veya bir bölümünü yönetmek için uygulayabilir. | 4 |
6 | İşletmecilik problemlerini açıklıkla tanımlamak ve çözüm geliştirmek için kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak veri toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir, analiz sonuçlarını yorumlayabilir. | 4 |
7 | Analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir. | 4 |
8 | İşletme ve yönetim alanlarında araştırma yapabilir. | 4 |
9 | Ekip çalışması içinde lider veya uzman olarak sorumluluklarını yerine getirebilir. | 4 |
10 | Paydaşların ihtiyaçlarını analiz etmek ve bu analizlere dayanarak örgütün amaç ve hedeflerini geliştirmek için örgütün paydaşları ile etkili iletişim kurma becerisini kazanır. | 4 |
11 | Kendisinin öğrenme ve kişisel gelişme gereksinimlerini belirleyebilir ve aynı zamanda daha ileri derece programlarını takip edecek kapasiteye ulaşır. | 4 |
12 | Bağlı olduğu örgütü değerlendirebilme becerisi kazanır ve edindiği bilgilere eleştirel olarak yaklaşabilir. | 4 |
13 | Bölümün öğretim dili olan İngilizceyi en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. | 4 |
14 | İşletmeciliğin gerektirdiği bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi seviyesinde kullanabilir. | 4 |
15 | İşletme yöneticisi olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenli, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler. | 4 |
16 | Bağlı olduğu örgütte yenilik ve sürekli gelişmeyi teşvik edebilir. | 4 |