Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İşletme Oyunları ve Simülasyonları | MAN 417 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Günümüz iş ortamında önemli ve hızlı değişimler yaşanmaktadır. Bu nedenle, geleceğin yöneticileri olan öğrencilerin, gelecekte karşılaşabilecekleri farklı durumlarla başa çıkmalarını sağlayacak farklı bilişsel ve problem çözme becerileri geliştirmeleri gerekmektedir. İş oyunları ve simülasyonları, gerçek iş durumlarında daha önce deneyimi olmayan öğrencilerin karmaşık durumlarda karar almayı anlamaları için faydalı araçlardır. Güncel bilgi ve iletişim teknolojileri, farklı durumların analizi için fırsatlar sunmaktadır. Bu dersin temel amacı, bu teknolojileri problem çözme ve karar almada kullanarak öğrencilerin yeterliliklerini geliştirmektir. Ders, bilgisayarlı oyunlar ve simülasyonlar kullanan vaka çalışması yaklaşımına dayanmaktadır. Öğrencilerin daha önce edindikleri bilgileri bilgisayar destekli simülasyonlara uygulamaları beklenmektedir. Öğrenciler ekipler halinde çalıştıkları için bu ders, takım çalışması yeteneklerini de geliştirmektedir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
--- üretken yapay zeka kullanımı yoktur ---
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dersin Tanıtımı |
2 | İş Stratejisinin Tanımı |
3 | Kısa Örnek Olay Analizi (I) |
4 | Yönetimle ilgili kararlar |
5 | Kısa Örnek Olay Analizi (II) |
6 | Üretim ve Ar-Ge ile ilgili Kararlar |
7 | Kısa Örnek Olay Analizi (III) |
8 | İnsan Kaynakları ile ilgili Kararlar |
9 | Kısa Örnek Olay Analizi (IV) |
10 | Pazarlama ile ilgili Kararlar |
11 | Kısa Örnek Olay Analizi (V) |
12 | Finans ile ilgili Kararlar |
13 | Kısa Örnek Olay Analizi (VI) |
14 | Takım Sunumları ve Tartışmaları |
|
Kaynaklar: |
--- |
|
Diğer Kaynaklar: |
Uzun zamandır, Üniversite eğitimi için kullanılan farklı iş oyunları ve simülasyonları arasından bazıları kullanılacaktır. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu dersin tamamlanmasının ardından öğrenciler aşağıdaki temel hususları tamamlayabileceklerdir:
- İşletmeleri bir bütün olarak değerlendirmek
- Bilgileri analiz etmek ve sentezlemek
- İşletmelerin rekabetçi konumunu tanımak
- Kararların işletme başarısı veya başarısızlığı üzerindeki etkilerini anlamak |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Vaka İncelemesi | 1 | %20 |
Durum Analizi | 1 | %25 |
Dönem Ödevi | 1 | %25 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İşletmelerin faaliyet gösterdikleri ekonomik ve hukuki çevre ile ilgili ayrıntılı bilgiye sahip olur. | 1 |
2 | Yönetim-organizasyon, muhasebe, finans, pazarlama, üretim/faaliyet yönetimini kapsayan temel işletmecilik fonksiyonları ile ilgili ayrıntılı teorik altyapı bilgisine sahip olur. | 1 |
3 | İşletmecilikte sıklıkla kullanılan sayısal tekniklerle ilgili temel ve orta seviyede bilgi sahibi olur. | 0 |
4 | Uzman olmak isteği bir işletmecilik alanında (sayısal yöntemler dahil) derinlemesine bilgi sahibi olur. | 2 |
5 | Elde ettiği bilgiyi bir işletmeyi kurmak veya işletmenin tamamını veya bir bölümünü yönetmek için uygulayabilir. | 4 |
6 | İşletmecilik problemlerini açıklıkla tanımlamak ve çözüm geliştirmek için kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak veri toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir, analiz sonuçlarını yorumlayabilir. | 4 |
7 | Analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir. | 4 |
8 | İşletme ve yönetim alanlarında araştırma yapabilir. | 3 |
9 | Ekip çalışması içinde lider veya uzman olarak sorumluluklarını yerine getirebilir. | 4 |
10 | Paydaşların ihtiyaçlarını analiz etmek ve bu analizlere dayanarak örgütün amaç ve hedeflerini geliştirmek için örgütün paydaşları ile etkili iletişim kurma becerisini kazanır. | 2 |
11 | Kendisinin öğrenme ve kişisel gelişme gereksinimlerini belirleyebilir ve aynı zamanda daha ileri derece programlarını takip edecek kapasiteye ulaşır. | 4 |
12 | Bağlı olduğu örgütü değerlendirebilme becerisi kazanır ve edindiği bilgilere eleştirel olarak yaklaşabilir. | 4 |
13 | Bölümün öğretim dili olan İngilizceyi en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. | 4 |
14 | İşletmeciliğin gerektirdiği bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi seviyesinde kullanabilir. | 4 |
15 | İşletme yöneticisi olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenli, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler. | 1 |
16 | Bağlı olduğu örgütte yenilik ve sürekli gelişmeyi teşvik edebilir. | 2 |