Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Uluslararası Siyasal Ekonomi | PSI 405 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Uluslararası ilişkilerde politika ve ekonomi bağını anlamak |
2. Uluslararası siyasal ekonominin gelişimini anlamak |
3. Politik konuların şekillenmesinde güncel ekonomik gelişmelerin etkisini anlamak |
4. Uluslararası siyasal ekonominin teorik temellerini anlamak |
5. Politik ve ekonomik seçimlerde söz sahibi aktörleri anlamak |
6. Küresel finansal kurumların işlevi hakkında bilgi sahibi olmak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Uluslararası politik ekonomi çalışmalarına damgasını vuran üç temel perspektif (Realizm, Liberalizm ve Marksizm) üzerinde durulduktan sonra, kuzey-güney ilişkileri, uluslararası ticaret, uluslararası mali sistemler ve örgütler, mali krizler, çok uluslu şirketler ve doğrudan yabancı sermaye yatırımları gibi uluslararası politik ekonominin temel tartışma konuları ele alınır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | İkinci Dünya Savaşı'ndan itibaren uluslararası ekonomik ilişkilerin yönetimi |
2 | Batı sistemi: Uluslararası Parasal Yönetim (1) |
3 | Batı sistemi: Uluslararası Parasal Yönetim (2) |
4 | Uluslararası Ticaret ve İç Politika |
5 | Uluslararası Ticaret ve İç Politika (devamı) + Çok Uluslu Şirketler ve Uluslararası Yönetişim |
6 | Çok Uluslu Şirketler ve Uluslararası Yönetişim (devamı) |
7 | Kuzey-Güney Sistemi: Kuzey-Güney Sistemi ve Değişim İhtimali |
8 | VİZE (PLANLANAN) |
9 | Kuzey-Güney Sistemi: Gelişmekte Olan Ülkelere Finansal Akış |
10 | Kuzey-Güney Sistemi: Ticaret ve Gelişim Stratejileri |
11 | Kuzey-Güney Sistemi: Üçüncü Dünya'da Çok Uluslu Şirketler |
12 | Kuzey-Güney Sistemi: Petrol ve Siyaset (1) |
13 | Kuzey-Güney Sistemi: Petrol ve Siyaset (2) |
14 | Genel Değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Joan Edelman Spero and Jeffrey A. Hart The Politics of International Economic Relations Routledge 2009
Robert O’Brien and Marc Williams Global Political Economy: Evolution and Dynamics Palgrave Macmillan 2007
Theodore H. Cohn Global Political Economy: Theory and Practice Person Education 2007
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Robert Gilpin Global Political Economy: Understanding the International Economic Order Princeton University Press 2001
Philip Anthony O’Hara (ed) Global Political Economy and The Wealth of Nations : Performance, Institutions, Problems, and Policies Routledge 2004
Gillian Youngs Global Political Economy in the Information Age : Power and Inequality Routledge 2007
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı ve sınıf içi tartışmalar. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 4 |
2 | Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir. | 2 |
3 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur. | 4 |
4 | Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur. | 2 |
5 | Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur. | 3 |
6 | Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur. | 2 |
7 | Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur. | 1 |
8 | Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur. | 4 |
9 | Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | 4 |
10 | Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir. | 2 |
11 | İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1). | 4 |
12 | Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir. | 2 |
13 | Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. | 3 |