Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Avrupa Bütünleşmesi | PSI 401 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bu ders Avrupa Bütünleşmesinin tarihsel gelişimine, Avrupa topluluğunun kuruluşuna ve dünyanın en etkili ve işlevsel örgütü olarak Avrupa Birliği'ne, antlaşmaların önemi, ve üyelik şartlarına odaklanır. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste ikinci dünya savaşından itibaren avrupa bütünleşme süreci, temel kurumlar, politikalar, avrupa birliği, antlaşmalar, büyüme süreci, bütünleşme teorileri, kurumlar ve AB'nin karar alım süreci ele alınır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | İkinci Dünya Savaşı öncesi ve sonrası Avrupa bütünleşmesinin motivasyonları |
2 | Batı ittifakı ve Almanya'nın yeniden silahlanması, Almanya sorunu, Monnet ve Schuman Planları |
3 | Paris Antlaşması ve AKÇT; Avrupa Savunma Topluluğu |
4 | Hague Zirvesi ve 1970ler, 1980ler, soğuk savaşın sonrası ve 1990lar. |
5 | Roma Antlaşması (EEC ve EURATOM); Avrupa Tek Senedi |
6 | Maastricht Antlaşması; Amsterdam Antlaşması |
7 | Nice Antlaşması; Anayasal Antlaşma; Lizbon Antlaşması |
8 | Avrupa Bütünleşmesi Teorileri (federalizm, yeni-işlevselcilik ve hükümetlerarasılık) |
9 | Kurumsal gelişmenin aşamaları; Avrupa Konseyi; Avrupa Komisyonu |
10 | Avrupa Parlamentosu; Avrupa Adalet Divanı, Bakanlar Konseyi |
11 | Diğer kurumlar; topluluğun karar alma süreci |
12 | Büyüme süreci: Ekonomik ve parasal birlik |
13 | Ortak dış ve güvenlik politikaları; adalet ve içişleri |
14 | Avrupa Bütünleşmesi ilişkileri |
|
Kaynaklar: |
Cini, Michelle and Nieves Perez-Solorzano Borragan. European Union Politics, 7th Edition, Oxford University Press, 2022.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Hill Christopher, et al. International Relations and the European Union, 4th Edition, Oxford University Press, 2023.
Kenealy, Daniel, et al. The European Union, how does it work? 6th Edition, Oxford University Press, 2022
Hodson, Dermot, et. al. The Institutions of the European Union, 5th Edition, Oxford University Press, 2021.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı ödev, sınıf içi tartışmalar. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ödev | 1 | %20 |
Ders Katılımı | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 3 |
2 | Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir. | 1 |
3 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur. | 4 |
4 | Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur. | 3 |
5 | Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur. | 3 |
6 | Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur. | 2 |
7 | Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur. | 1 |
8 | Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur. | 4 |
9 | Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | 4 |
10 | Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir. | 3 |
11 | İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1). | 2 |
12 | Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir. | 3 |
13 | Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. | 1 |