Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Perakende Pazarlaması | MAN 434 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Perakende pazarlama yönetiminde kullanılan ilke, yöntem ve kavramları uygulayabilecek |
2. Perakende pazarlama yönetiminin karmaşık tabiatını ve çevresini; mal ve hizmetlerin satın alınması ve tüketiciye satışı ile birlikte tanımlayabilecek |
3. Perakende sektörünün stratejik planlama ve yönetimi de dahil olmak üzere perakende sektörünün kavramsal ve örgütsel yönlerini anlayabilecek |
4. Perakende pazarlama bileşiminin; ürün, fiyat, dağıtım ve tanıtımla ilişkili olarak planlanması, yönetilmesi ve yürütülmesindeki temel unsurları anlayabilecek |
5. Perakendecilerin sorunlarını analiz etmek ve çözmek için kullanılan yaklaşımları ve yönergeleri belirleyebilecek ve perakende kuruluşlarında kararlar verebilecek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders, dinamik bir sektör olan perakendeciliği konu almaktadır. Perakende pazarlama karmasının analizi yoluyla derste, perakende sektöründe markalaşma, ürün konumlandırma ve geliştirme, fiyatlama seçenekleri, lokasyon ve ürünlerin tutundurulması konuları incelenmektedir. Günümüzün rekabetçi ortamındaki önemlerinden dolayı, teknolojinin perakende pazarlama yönetimine uygulanması, e-ticaret, uluslararası perakendecilik ve müşteri ilişkileri yönetimi konuları da incelenmektedir.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Perakendeciliğe Giriş |
2 | Perakendecilerin Türleri ve Küresel Perakendecilik |
3 | Perakendecilikte Tüketici Satın Alma Davranışı |
4 | Perakende Pazarlama ve Perakende Pazarlama Stratejisi |
5 | Perakende Pazarlama Karması- Ürün |
6 | Ürün Kategorisi Yapısı ve Yönetimi |
7 | Ara Sınav |
8 | Perakende Pazarlama Karması- Fiyat ve Dağıtım |
9 | Perakende Fiyatlandırma ve Dağıtım |
10 | Çok Kanallı Perakendecilik |
11 | Perakende İletişim Karması |
12 | Müşteri İlişkileri Yönetimi |
13 | Mağaza Düzeni, Tasarım ve Görsel Mağazacılık |
14 | Müşteri Hizmetleri |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Üç saat içerisinde ders anlatımı ve vaka analizi yapılacaktır. Öğrencilerin aktif olarak sınıf içi tartışmalara katılması beklenmektedir.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %25 |
Proje | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İşletmelerin faaliyet gösterdikleri ekonomik ve hukuki çevre ile ilgili ayrıntılı bilgiye sahip olur. | 4 |
2 | Yönetim-organizasyon, muhasebe, finans, pazarlama, üretim/faaliyet yönetimini kapsayan temel işletmecilik fonksiyonları ile ilgili ayrıntılı teorik altyapı bilgisine sahip olur. | 4 |
3 | İşletmecilikte sıklıkla kullanılan sayısal tekniklerle ilgili temel ve orta seviyede bilgi sahibi olur. | 4 |
4 | Uzman olmak isteği bir işletmecilik alanında (sayısal yöntemler dahil) derinlemesine bilgi sahibi olur. | 4 |
5 | Elde ettiği bilgiyi bir işletmeyi kurmak veya işletmenin tamamını veya bir bölümünü yönetmek için uygulayabilir. | 4 |
6 | İşletmecilik problemlerini açıklıkla tanımlamak ve çözüm geliştirmek için kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak veri toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir, analiz sonuçlarını yorumlayabilir. | 4 |
7 | Analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir. | 4 |
8 | İşletme ve yönetim alanlarında araştırma yapabilir. | 4 |
9 | Ekip çalışması içinde lider veya uzman olarak sorumluluklarını yerine getirebilir. | 4 |
10 | Paydaşların ihtiyaçlarını analiz etmek ve bu analizlere dayanarak örgütün amaç ve hedeflerini geliştirmek için örgütün paydaşları ile etkili iletişim kurma becerisini kazanır. | 4 |
11 | Kendisinin öğrenme ve kişisel gelişme gereksinimlerini belirleyebilir ve aynı zamanda daha ileri derece programlarını takip edecek kapasiteye ulaşır. | 4 |
12 | Bağlı olduğu örgütü değerlendirebilme becerisi kazanır ve edindiği bilgilere eleştirel olarak yaklaşabilir. | 4 |
13 | Bölümün öğretim dili olan İngilizceyi en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. | 4 |
14 | İşletmeciliğin gerektirdiği bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi seviyesinde kullanabilir. | 4 |
15 | İşletme yöneticisi olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenli, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler. | 4 |
16 | Bağlı olduğu örgütte yenilik ve sürekli gelişmeyi teşvik edebilir. | 4 |