Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Ev Dekorasyonu | THEA 252 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Sanatsal duyarlılığın endüstriyel üretime ve uygulamaya aktarılabildiği disiplinler arası tasarımların öğrenilmesi. |
2. Seramik ve tasarım ilişkisini doğru değerlendirmek |
3. Malzemenin yapısal özellikleri ile biçim- işlev birlikteliğinin nasıl kurulması gerektiğini kavramak. |
4. Seramik ile birlikte kullanılabilecek malzeme ve materyallerin tanınması ve bunların bir arada düşünülebilmesi yetisinin kazandırılması. |
5. Obje tasarımı ve seramik malzeme özellikleri arasında ilişki kurabilecek bilgi sahibi olmak |
6. Form ve yüzey şekillendirme becerisi kazandırmayı amaçlamanın yanı sıra sergi, müze ve sanat galerisi ziyareti gibi ödevler vererek sanatla ilgili izleyici bakış açısı kazanmaları hedeflenmektedir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
THEA 252 Ev Dekorasyonu (Home Decoration) dersi üniversitemizin tüm bölümlerine açık serbest seçmeli statüsünde bir derstir.
Dönem içerisinde öğrenci sayısı ve atölye koşulları da göz önünde bulundurularak öğrencilerin bir tane ev dekorasyonu kapsamı içinde kullanılabilecek 3 boyutlu obje (büyük seramik vazolar, küpler, saksılar, duvar tabakları, dekoratif objeler vb.) şekillendirme çalışması yapması hedeflenir. Form oluşturulmasının devamında, yüzey üzeri sır ya da oksit uygulaması aşamalarının ardından tasarım tamamlanacaktır. Bu beceriyi kazandırmanın yanı sıra müze, sanat galerisi, sanat fuarı gezileri gibi ödevler verilerek öğrencilerin sanatla ilgili bireyler olarak izleyici bakış açısını kazanmaları hedeflenmektedir.
20. yy. sonrası gelişen tasarım kavramı içerisinde seramik malzemelerle yaratıcı düşünme ve sanatsal ifade gücünün geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Ulaşılmak istenen sonuç; lisans düzeyindeki öğrencilere seramiğin tasarım ve üretimindeki teknik-malzeme özelliklerinin artistik yaratım ve duyarlılıkla endüstriyel üretime yansıtılabildiği kullanabilme yetisi kazandırmaktır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Tanışma. THEA 252 Ev Dekorasyonu dersinin amacı ve konuları hakkında bilgilendirme. |
2 | Çamur yoğurma tekniği. Yoğurulan çamurla serbest deneme çalışması. İncelenen seramik eserler arasından dönem içinde yapılacak olan objenin seçimi. |
3 | Çamur yoğurma tekniği. Yoğurulan çamurla serbest deneme çalışması. İncelenen seramik eserler arasından dönem içinde yapılacak olan objenin seçimi |
4 | Seramik objenin uygun şekillendirme yöntemi seçilerek şekillendirilmeye başlanması. |
5 | 3 boyutlu objenin şekillendirilmesi |
6 | 3 boyutlu objenin şekillendirilmesi |
7 | 3 boyutlu objenin şekillendirilmesi |
8 | Ara sınav |
9 | 3 boyutlu objenin şekillendirilmesi |
10 | 3 boyutlu objenin şekillendirilmesi |
11 | Şekillendirmesi tamamlanan çalışmaların kurutmaya bırakılması, kuruma sürecinin takibinin yapılması |
12 | Kuruyan çalışmaların rötuşlanarak bisküvi pişiriminin yapılması |
13 | Bisküvi pişirimi yapılan çalışmaların sırlanması |
14 | Sırlanan çalışmaların fırınlanması |
|
Kaynaklar: |
ARCASOY, Ateş Seramik Teknolojisi Literatür Yayıncılık 2020 |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Serbest şekillendirme (sucuk yöntemi, çimdikleme yöntemi, plaka yöntemi) ve kalıpla şekillendirme
Sır uygulaması, Oksit uygulaması, yüzey üzerine cam eritme uygulaması
-----------------------------------------------------------------------------------
Free forming (sausage method, pinching method, plate method) and mold forming
Glaze application, Oxide application, glass melting application on the surface
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |