PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Balkanlarda SiyasetPSI 3193 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bölgedeki güncel olayların ve politika konularının tarihsel arkaplanını anlamak
2. Bölgedeki politik, ekonomik ve sosyal dinamikleri tanımak
3. Dış aktörlerin bölgedeki etkilerini anlamak
4. Bölgedeki güncel çatışma, anlaşmazlık ve sorunların; geçmiş çatışma, anlaşmazlık ve sorunların sonuçları olduğunu kavramak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Balkanlar'daki temel dinamiklerin, kavramların, gelişmelerin, bölgesel aktörlerin politikalarının, özellikle Soğuk Savaş ve Soğuk Savaş sonrası dönemin analizi. Bölgeye yönelik Türk, Rus ve ABD politikalarının incelenmesi.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Balkanlar: Tarih, Coğrafya ve Halk (1)
2Balkanlar: Tarih, Coğrafya ve Halk (2)
3Soğuk Savaş Sırasında Yugoslavya (1)
4Soğuk Savaş Sırasında Yugoslavya (2)
5Bulgaristan: 1948-1989
6Romania and Greece: 1948-1989
7Dış Aktörler ve Balkanlar: ABD, SSCB/RF, Türkiye
8VİZE (PLANLANAN)
9Yugoslavya Krizi: 1989- 1992 ve Bosna-Hersek'teki Savaş 1992-1995
10Yugoslavya ve 1992 Sonrası Halef Devletleri
111991 Sonrası Arnavutluk
121989 Sonrası Romanya
131989 Sonrası Yunanistan
14Kosova Savaşı sonrası Balkanlar
 
Kaynaklar:
Richard J. Crampton The Balkans Since the Second World War Longman 2002 Tom Gallagher The Balkans in the New Millenium: In the Shadow of War and Peace Routledge 2005 Andrew Baruch Wachtel The Balkans in World History Oxford University Press 2008
 
Diğer Kaynaklar:
Dušan I. Bjelic & Obrad Savic (eds.) Balkan as Metaphor. Between Globalization and Fragmentation MIT Press 2002 Carl-Ulrik Schierup (ed) Scramble for the Balkans. Nationalism, Globalism and the Political Economy of Reconstruction Macmillan 1999 Milovan Djilas The New Class. An Analysis of the Communist System Thames & Hudson 1958 Aleksa Djilas The Contested Country: Yugoslav Unity and Communist Revolution Harvard University Press 1996 Carl-Ulrik Schierup (ed) Scramble for the Balkans. Nationalism, Globalism and the Political Economy of Reconstruction Macmillan 1999
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatımı ve belgeseller gibi görsel ve işitsel materyal kullanımı
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%35
Ödev1%30
Final Sınavı1%35
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir.1
2Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir.4
3Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur.4
4Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur.3
5Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur.2
6Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur.1
7Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur.0
8Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur.2
9Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur.4
10Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir.1
11İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1).2
12Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir.3
13Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. 4