Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Jeopolitik | PSI 318 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bu ders öğrencilere jeopolitik konuları nasıl değerlendireceklerine dair bir bilgi birikimi sağlarken, aynı zamanda uluslararası siyaset, dış politika ve uluslararası sistem analizi anlayışlarını geliştirir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, uluslararası siyaset çalışmalarının bir dalı olan jeopolitik hakkında
derinlemesine bilgi vermeyi amaçlar. Jeopolitiğin ne olduğunu, devletleri, devlet
kapasitelerini nasıl ve hangi biçimlerde şekillendirdiğini karşılaştırmalı perspektif
kullanarak analiz eder. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Jeopolitiğe giriş |
2 | Jeopolitiği kavrama sistemi - Jeopolitik, Coğrafya, Jeostrateji |
3 | Küresel alan nedir? |
4 | Jeopolitiğin üç çağı ve emperyal jeopolitik |
5 | Bağımsız Devlet Sistemi |
6 | Devletlerin geleceği |
7 | Soğuk savaş jeopolitiği |
8 | Gelişen ve gelişmekte olan jeopolitik noktalar |
9 | Kültür ve Sivil Toplum |
10 | Küresel Sivil Toplum |
11 | 11 Eylül ve Uluslararası Dünya |
12 | Modern imparatorluk kavramı ve kültürel anlamı |
13 | Yeni dünya sistemi |
14 | Genel değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Colin Flint Introduction to Geopolitics Routledge 2011
Andrew Heywood Global Politics Palgrave 2014
Gearóid,Ó Tuathail, Simon Dalby, and Paul The Geopolitics Reader Routledge 2003
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Bert Chapman Geopolitics, A Guide to the Issues Praeger 2011
Richard A. Falk Declining World Order, America’s Imperial Geopolitics Routledge 2004
John A. Agnew Geopolitics, Re-visioning World Politics Psychology Press 2003
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Seminer ve sınıf içi katılım |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ödev | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 4 |
2 | Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir. | 1 |
3 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur. | 4 |
4 | Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur. | 2 |
5 | Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur. | 2 |
6 | Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur. | 1 |
7 | Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur. | 0 |
8 | Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur. | 3 |
9 | Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | 4 |
10 | Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir. | 1 |
11 | İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1). | 1 |
12 | Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir. | 2 |
13 | Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. | 1 |