PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Küreselleşme ve PostmodernizmPSI 3173 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. post modernitenin güncel olaylara etkisini yorumlama yetisi kazandırmak
2. politik olayları post modernitenin temel konseptlerine bağlı bir şekilde düşünmek
3. modernite ve postmodernite hakkında eleştirel bir düşünce geliştirmek
4. teorik birkimden yararlanarak güncel olayları sorgulamak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu derste modernite, modernizm, küreselleşme, postmodernizm, postendüstrileşme konuları işlenmekte toplumdaki güncel postmodern gelişmeler örnekler üzerinden incelenmektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1modernliğin doğuşu
2modernlik söylemi: aydınlanma ve modernizm
3modernlik söylemi: aydınlanma ve modernizm
4modernlik söylemi: aydınlanma ve modernizm
5endustiriyel ve endustiriyel sonrası toplum
6bilgi toplumu
7küreselleşme
8modern sonrası toplum teorisi
9modern sonrası toplum teorisi-Lyotard
10modern sonrası toplum teorisi-Baudrillad
11modern sonrası toplum teorisi-faucault
12postmodernizm ve toplum uygulamaları
13postmodernizm ve din feminism ve mimari
14postmodernizm ve din feminism ve mimari
 
Kaynaklar:
George Ritzer Postmodern Social Theory McGraw-Hill Companies 1997 Gerard Delanty Modernity and Postmodernity: Knowledge, Power and the Self Sage Publications 2000 Krishan Kumar From Post-Industrial to Post-Modern Society: New Theories of the Contemporary World Blackwell Publishing 2005
 
Diğer Kaynaklar:
Jean-François Lyotard The Postmodern Condition: A Report on Knowledge Manchester University Press 1986 Marshal Berman, Çeviren, Ümit Altuğ, Bülent Peker Katı olan Her Şey Buharlaşıyor İletişim Yayınları 2004 Peter Wagner, Çeviren, Mehmet Küçük Modernliğin Sosyolojisi: Özgürlük ve Cezalandırma Ayrıntı Yayınları 2005 Zygmunt Bauman, Çeviren, İsmail Türkmen Modernlik ve Müphemlik Ayrıntı Yayınları 2003 Anthony Giddens, Çeviren Ersin Kuşdil Modernliğin Sonuçları Ayrıntı Yayınları 2004 Zygmunt Bauman, Çeviren, Abdullah Yılmaz Küreselleşme: Toplumsal Sonuçları Ayrıntı Yayınları 1999 David Harvey, Çeviren, Sungur Savran Postmodernliğin Durumu Metis Yayınları 1997 Jean Baudrillard, , Çevirenler, Hazal Deliceçaylı ve Ferda Keskin Tüketim Toplumu Ayrıntı Yayınları 1997
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bu ders öğrencilerin derse katılımı ve ders anlatımı şeklinde ilerler.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Ödev1%30
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir.3
2Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir.1
3Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur.4
4Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur.2
5Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur.2
6Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur.1
7Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur.0
8Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur.2
9Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur.3
10Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir.1
11İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1).2
12Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir.2
13Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. 1