Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Küreselleşme ve Postmodernizm | PSI 317 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. post modernitenin güncel olaylara etkisini yorumlama yetisi kazandırmak |
2. politik olayları post modernitenin temel konseptlerine bağlı bir şekilde düşünmek |
3. modernite ve postmodernite hakkında eleştirel bir düşünce geliştirmek |
4. teorik birkimden yararlanarak güncel olayları sorgulamak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste modernite, modernizm, küreselleşme, postmodernizm, postendüstrileşme konuları işlenmekte toplumdaki güncel postmodern gelişmeler örnekler üzerinden incelenmektedir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | modernliğin doğuşu |
2 | modernlik söylemi: aydınlanma ve modernizm |
3 | modernlik söylemi: aydınlanma ve modernizm |
4 | modernlik söylemi: aydınlanma ve modernizm |
5 | endustiriyel ve endustiriyel sonrası toplum |
6 | bilgi toplumu |
7 | küreselleşme |
8 | modern sonrası toplum teorisi |
9 | modern sonrası toplum teorisi-Lyotard |
10 | modern sonrası toplum teorisi-Baudrillad |
11 | modern sonrası toplum teorisi-faucault |
12 | postmodernizm ve toplum uygulamaları |
13 | postmodernizm ve din feminism ve mimari |
14 | postmodernizm ve din feminism ve mimari |
|
Kaynaklar: |
George Ritzer Postmodern Social Theory McGraw-Hill Companies 1997
Gerard Delanty Modernity and Postmodernity: Knowledge, Power and the Self Sage Publications 2000
Krishan Kumar From Post-Industrial to Post-Modern Society: New Theories of the Contemporary World Blackwell Publishing 2005
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Jean-François Lyotard The Postmodern Condition: A Report on Knowledge Manchester University Press 1986
Marshal Berman, Çeviren, Ümit Altuğ, Bülent Peker Katı olan Her Şey Buharlaşıyor İletişim Yayınları 2004
Peter Wagner, Çeviren, Mehmet Küçük Modernliğin Sosyolojisi: Özgürlük ve Cezalandırma Ayrıntı Yayınları 2005
Zygmunt Bauman, Çeviren, İsmail Türkmen Modernlik ve Müphemlik Ayrıntı Yayınları 2003
Anthony Giddens, Çeviren Ersin Kuşdil Modernliğin Sonuçları Ayrıntı Yayınları 2004
Zygmunt Bauman, Çeviren, Abdullah Yılmaz Küreselleşme: Toplumsal Sonuçları Ayrıntı Yayınları 1999
David Harvey, Çeviren, Sungur Savran Postmodernliğin Durumu Metis Yayınları 1997
Jean Baudrillard, , Çevirenler, Hazal Deliceçaylı ve Ferda Keskin Tüketim Toplumu Ayrıntı Yayınları 1997
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders öğrencilerin derse katılımı ve ders anlatımı şeklinde ilerler. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Ödev | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 3 |
2 | Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir. | 1 |
3 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur. | 4 |
4 | Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur. | 2 |
5 | Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur. | 2 |
6 | Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur. | 1 |
7 | Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur. | 0 |
8 | Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur. | 2 |
9 | Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | 3 |
10 | Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir. | 1 |
11 | İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1). | 2 |
12 | Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir. | 2 |
13 | Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. | 1 |