Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Rusya'da Siyaset ve Dış Politika | PSI 314 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Çarlık zamanlarından itibaren Rus Dış Politikasının değişimini anlamak |
2. Soğuk Savaş sırasında Sovyetler Birliği'nin ABD karşısındaki rolünü anlamak |
3. Rus liderlerin Soğuk Savaş sonrası politikalarını anlamak |
4. Dünyanın çeşitli bölgelerindeki Rus etkisini anlamak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste, Çarlık, SSCB ve SSCB sonrası döneminde iç ve dış politika yapımı, uygulanması ve bağlantılı konu ve sorunlar ele alınmaktadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Rus Dış Politikasının Genel Görünümü |
2 | Çarlık Rusya ve Dış Politikası |
3 | Sovyet Dış Politikası: Devrimden Soğuk Savaşa |
4 | Sovyet Dış Politikası: Soğuk Savaş |
5 | Gorbaçev dönemi |
6 | Yeltsin dönemi |
7 | Putin Dönemi |
8 | VİZE (PLANLANAN) |
9 | Medvedev Dönemi |
10 | Rus dış politikası ve dönemsel trendler - Ortadoğu, Kuzey Afrika, Latin Amerika ve Karayipler |
11 | Rus dış politikası ve dönemsel trendler - Latin Amerika ve Karayipler |
12 | 11 Eylül sonrası Rus Siyaseti ve Dış Politikası |
13 | 1990 sonrası Rusya ve Türkiye |
14 | Genel Değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
-Robert H. Donaldson and Joseph L. Nogee, The Foreign Policy of Russia: Changing Systems, Enduring Interests, M.E. Sharpe, 2005.
-Andrew Kuchins (ed.), Russia After the Fall, Brookings Institutions Press, 2002.
-Dale R. Herspring, Putin's Russia: Past Imperfect, Future Uncertain, Rowman & Little Field, 2006. |
|
Diğer Kaynaklar: |
-Maureen Perrie (ed.), The Cambridge History of Russia, Cambridge University Press, 2006.
-Igor S. Ivanov, The New Russian Diplomacy, The Nixon Center and Brookings Institution Press, 2002.
-Michael Mendelbaum (ed.), The New Russian Foreign Policy, Council on Foreign Relations,1998.
-Richard Sakwa, Gorbachev and His Reforms: 1985 – 1990, Prentice Hall 1990.
Marc Raeff Origins of the Russian Intelligentsia: The Eighteenth-Century Nobilit Harvest Book 2000
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi tartışmalar. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %35 |
Ödev | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %35 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 2 |
2 | Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir. | 3 |
3 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur. | 4 |
4 | Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur. | 2 |
5 | Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur. | 2 |
6 | Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur. | 1 |
7 | Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur. | 1 |
8 | Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur. | 2 |
9 | Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | 4 |
10 | Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir. | 0 |
11 | İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1). | 1 |
12 | Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir. | 4 |
13 | Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. | 4 |