Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bürokrasi | PSI 313 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bürokratik aygıtların kökenini anlamak |
2. Modern devlette bürokrasinin tarihsel gelişimini anlamak |
3. Politik konuları aktörler ve bürokratik elitler kapsamında değerlendirmek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bürokrasi kavramı, bürokratik yapıların tarihsel gelişiminin karşılaştırmalı bakış açısından analizi, demokratik rejimlerde siyasi güçler ve bürokrasiler arasındaki etkileşim, bürokrasinin siyasileştirilmesi ve siyasetin bürokratikleşmesi gibi konular üzerinde durulur. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Bürokrasi kavramının kökenleri |
2 | Bürokrasi kavramının kökenleri |
3 | Güç |
4 | Güç |
5 | Yönetimsellik |
6 | Yönetimsellik |
7 | Bürokrasi ile ilgili klasik formülasyonlar |
8 | Bürokrasi ile ilgili klasik formülasyonlar |
9 | Bürokrasi ile ilgili klasik formülasyonlar |
10 | Weber Tartışmaları |
11 | Modern Bürokrasi Konseptleri |
12 | Modern Bürokrasi Konseptleri |
13 | Parkinson Tartışmaları |
14 | Genel Değerlendirme ve Sonuç |
|
Kaynaklar: |
Martin Albrow Bureaucracy Palgrave 1970 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Barrington Moore,Jr,Social origins of dictatorship and democracy : lord and peasant in the making of the modern world Beacon 1993
Max Weber, From Max Weber: Essays in sociology LLC 2009
Ludwig Von Mises Bureaucracy Liberty Fund Inc. 2007 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Seminer ve Sınıf içi katılım. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 1 | %20 |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 2 |
2 | Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir. | 1 |
3 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur. | 4 |
4 | Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur. | 3 |
5 | Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur. | 1 |
6 | Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur. | 3 |
7 | Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur. | 2 |
8 | Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur. | 1 |
9 | Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | 1 |
10 | Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir. | 0 |
11 | İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1). | 2 |
12 | Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir. | 2 |
13 | Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. | 1 |