Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Karşılaştırmalı Dış Politika Analizi | PSI 305 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Uluslararası ilişkilerde farklı ekollerin dış politika yapımında karar alma süreci değerlendirmelerini karşılaştırma yeteneği kazanmak |
2. Dış politika uygulayıcılarının bireysel dış politika konularını nasıl değerlendirdiğini anlamak |
3. Aynı dış politika konularının nasıl farklı bir karar alma sürecine ve farklı sonuçlara yol açtığını anlamak |
4. Uluslararası ilişkilerin bir dalı olan dış politika analizinin tarihsel geçmişini anlamak |
5. Olaylara yönelik tartışma ve analiz yeteneği geliştirmek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, dış politika yapımı, teorisi ve uygulaması hakkında bilgi verir. Örneklem ülkelerde dış politika yapım süreçlerini karşılaştırmayı hedefler. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Bir Alt Alan Olarak Dış Politika Analizinin Tarihçesi ve Gelişimi |
2 | Realizm ve Dış Politika Analizi |
3 | Liberalizm ve Dış Politika Analizi |
4 | İnşacılık ve Dış Politika Analizi |
5 | Dış Politika Yapımında Modeller ve Yaklaşımlar |
6 | İngiliz Dış Politikası |
7 | Fransız Dış Politikası |
8 | VİZE |
9 | Sovyet/Rus Dış Politikası |
10 | Çin Dış Politikası |
11 | Sunumlar |
12 | Sunumlar |
13 | Dış politika yapımında medyanın ve kamuoyunun rolü |
14 | Genel Tekrar |
|
Kaynaklar: |
Steve Smith, Amelia Hadfield and Timothy Dunne (eds.), Foreign Policy: Theories, Actors, Cases Oxford University Press 2008
Marijke Breuning, Foreign Policy Analysis: A Comparative Introduction Palgrave Macmillan 2007
Ryan Beasley, Juliet Kaarbo, Jeffrey Lantis and Michael Snarr (eds Foreign Policy in Comparative Perspective: Domestic and International Influences on State Behavior CQ Press 2002
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Valerie M. Hudson Foreign Policy Analysis: Classic and Contemporary Theory Rowman & Littlefield Publishers 2006
Alex Mintz and Karl DeRouen, Jr Understanding Foreign Policy Decision Making Cambridge University Press 2010
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Yüz yüze anlatım ve gerektiğinde görsel materyal kullanımı. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %35 |
Sunum | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %35 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 3 |
2 | Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir. | 3 |
3 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur. | 4 |
4 | Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur. | 3 |
5 | Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur. | 1 |
6 | Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur. | 2 |
7 | Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur. | 0 |
8 | Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur. | 4 |
9 | Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | 4 |
10 | Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir. | 0 |
11 | İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1). | 4 |
12 | Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir. | 4 |
13 | Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. | 4 |