Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İşletme Ekonomisi | MAN 317 | 3 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. 1- Tüketici ve firma davranışlarını anlayabilme |
2. 2- Marjinal analiz ve optimizasyon tekniklerini uygulayabilme |
3. 3- Talep analizi yapabilme |
4. 4- Duyarlılık analizleri yapabilme |
5. 5- Üretim maliyetlerini ve bu maliyetlerin kısa ve uzun vadeli kararları nasıl etkilediğini açıklayabilme |
6. 6- Maliyet minimizasyonu ve kar maksimizasyonu için denge koşullarını türetebilmek |
7. 7- Dört temel piyasa modeli olan tam rekabet, tekel, tekelci rekabet ve oligopol piyasaları ile her birinde fiyat ve miktarın nasıl belirlendiğini kavrayabilme |
8. 8- Fiyat farklılaştırma, blok fiyatlandırma gibi farklı fiyatlandırma uygulamalarını açıklayabilme |
9. 9- İşletme kararlarının alınmasında oyun teorisinden nasıl yararlanılabileceğini anlamak |
10. 10- İşletme kararlarının oluşturulmasında ekonomik analizler uygulayabilme |
11. 11- Belirsizlik altında karar alabilme |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu dersin temel amacı öğrencilere işletme kararları alınırken ekonomik analizler kullanabilme becerisi kazandırmaktır. Bu ders; talep, maliyet, üretim, kar ve rekabet kavramlarının teorik temelleri üzerine inşa edilerek başlıca üç temel konuya odaklanmaktadır: Tüketici davranışları ve talep analizi, Maliyetler ve üretim kararları, Piyasa yapısı ve strateji. Ayrıca, belirsizlik altında karar verme de ders kapsamında işlenecek konular arasındadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dersin Tanıtımı Ekonomik Karar Verme Konusuna Giriş |
2 | Marjinal Analiz Kullanılarak Optimal Kararlar |
3 | Marjinal Analiz Kullanılarak Optimal Kararlar _devam Talep Analizine Giriş |
4 | Talep Analizi ve Optimal Fiyatlandırma |
5 | Tüketici Tercihleri ve Talep |
6 | Talep Öngörülemenin Temelleri Vize Sınavı için Genel Tekrar |
7 | Vize Sınavı |
8 | Üretim |
9 | Maliyet Analizi |
10 | Piyasalarda Rekabet Etmek_Tam Rekabet ve Tekel |
11 | Piyasalarda Rekabet Etmek_Tekelci Rekabet ve Oligopol |
12 | Oyun Teorisi ve Rekabet Stratejisi |
13 | Belirsizlik Altına Karar Verme |
14 | Kapanış Tartışmaları |
|
Kaynaklar: |
William F. Samuelson; Stephen G. Marks; Jay L. Zagorsky, “Managerial Economics” 9th ed., Wiley, 2021. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Robert S. Pindyck; Daniel L. Rubinfeld “Microeconomics, 9th ed., Pearson, 2018. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders Anlatımları, Tartışmalar, Örnekler ve Egzersizler |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |