PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Bilgisayar Tabanlı Sunum Teknikleri IIINAR 3823 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Adobe Photoshop programını ileri düzeyde kullanabilir.
2. Katman, maske, filtre ve efekt tekniklerini yaratıcı biçimde uygular.
3. İç mimarlık projeleri için görsel anlatımlar ve kavramsal sunumlar hazırlar.
4. Farklı görsel bileşenleri bir araya getirerek profesyonel dijital kolajlar oluşturur.
5. Render düzenleme tekniklerini etkili biçimde uygular.
6. Tasarımlarını estetik ve ikna edici biçimde sunabilir.
7. Görsel iletişimde özgün bir dil geliştirir ve ifade yetkinliğini artırır.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu seçmeli ders, ileri düzey Photoshop tekniklerini iç mimarlık bağlamında uygulamalı olarak öğretmeyi amaçlar. Öğrenciler, görsel anlatımı güçlendiren profesyonel düzeyde kolaj, render düzenleme, dijital illüstrasyon, mock-up hazırlama ve kavramsal sunum çalışmaları geliştirirler. İlk hafta, program arayüzü, araç setleri ve katman mantığı detaylı şekilde ele alınarak öğrencilerin yazılıma hâkimiyet kurması sağlanır. Ders, her hafta artan zorluk seviyesinde uygulamalı projelerle ilerler.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Photoshop’a Giriş: Arayüz ve Temel Araçlar
2Seçim Araçları ve Uygulamaları
3Katmanlar, Grup Katmanlar, Katman Maskeleri, Karışım Modları
4Tipografi ve Poster Tasarımı
5Uygulama: Poster Tasarımı
6Uygulama: Poster Tasarımı
7Plan Render Görselleştirmesi – Teknik Uygulama
8Plan Render Görselleştirmesi – Stil ve Efekt
9Kavramsal Poster: Konsept Geliştirme
10Kavramsal Poster: Konsept Geliştirme
11Kavramsal Poster: Görselleştirme
12Portfolyo Tasarımı: Sayfa Düzeni ve Renk Kurgusu
13Portfolyo Tasarımı
14Portfolyo Tasarımı: Final Dokunuşlar
 
Kaynaklar:
 
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, uygulama temelli bir öğretim yaklaşımıyla yürütülür. Öğrenciler her hafta belirli temalar doğrultusunda bireysel ya da grup çalışmaları gerçekleştirirler. Haftalık derslerde önce ilgili Photoshop teknikleri eğitmen tarafından örneklerle gösterilir; ardından öğrenciler aynı teknikleri kendi projelerinde uygular. Bu süreçte eğitmen, öğrencilere bire bir geri bildirim sunar. Ders kapsamında yapılacak proje ve alıştırmalar, öğrencilerin teknik becerilerini geliştirmeye ve yaratıcı ifade yetkinliklerini artırmaya yönelik yapılandırılmıştır. Katılım, eleştirel tartışma, özgün üretim ve haftalık ödev teslimleri değerlendirme sürecinde dikkate alınır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Haftalık Çalışmalar6%30
Ara Sınav I1%30
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme.3
2Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme.3
3İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme2
4Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme.3
5Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme.3
6Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme.2
7Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme1
8Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme.2