Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Sanat ve Zanaat | INAR 358 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İç mimarlık öğrencilerine sanat ve zanaat alanındaki temel birikimlerin farklı mekanlarda, aşamalarda ve tekniklerde öğrenmelerinin aktarımı özel projelerle verilecektir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Teknik eğitimde nadiren gerekli önem verilmesine rağmen, sanat bir toplumun kilit yönlerinden biridir. Sanat, bireylerin, grupların vb. Duygularını, inançlarını ve değerlerini ifade etme aracıdır.
Bu tür teknikler şunları içerebilir; polimer kil ve mozaik işleri, cam boyama ve vitray oluşturma. Sanat ve el sanatlarındaki temel birikimlerin farklı yer, basamak ve tekniklerindeki öğrenmenin iç mimarlık öğrencilerine aktarılması özel özel projelerle verilecektir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bulunmamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Sanat ve zanaata giriş |
2 | Malzemelerin açıklaması |
3 | Polimer kilin tartışılması ve bu malzemenin kullanıldığı uygulamalar |
4 | Polimer kilin mimaride kullanımı ve uygulamaları |
5 | Polimer kilin mimaride kullanımı ve uygulamaları |
6 | Polimer kilin mimaride kullanımı ve uygulamaları |
7 | Mozaik uygulamaları |
8 | Vize |
9 | Transfer tekniklerinin uygulanması |
10 | Hazır cam objelerin boyanması |
11 | Hazır cam objelerin boyanması |
12 | Vitray çalışmalarına giriş |
13 | Vitray çalışmalarının uygulamaları |
14 | Vitray çalışmalarının uygulamaları |
|
Kaynaklar: |
M.Maguire,M.Elliot,HelenBaird and Stephanie Harvey Creative Craft Workshop Lorenz books 2004 0-7548-1414--9
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Aylin Özyeşiltepeler Uygulamalı Polimer kil Teknikleri Argepa 2004 975-98942-0-3 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 1 saat ders ve 2 saat stüdyo çalışması. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Aktiviteler | 1 | %40 |
Ders Katılımı | 1 | %10 |
Haftalık Çalışmalar | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme. | 3 |
2 | Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme. | 1 |
3 | İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme | 0 |
4 | Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme. | 0 |
5 | Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme. | 2 |
6 | Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme. | 0 |
7 | Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme | 1 |
8 | Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme. | 0 |