| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Takip Hukuku Bilgisi II (İflas H.) | ADA 214 | 2 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Özel takip yolları hakkında genel bilgilere sahip olabilecektir. |
| 2. İflâs hukukunu açıklayabilecektir. |
| 3. Konkordato hukukunu tartışabilecektir. |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
İcra ve İflas Hukuku dersi, iflas hukukunun temel ilke ve esaslarını, kaynaklarını, mali güçlük içindeki ticari işletmelerin yeniden yapılandırılarak ekonomiye kazandırılmasını incelemek ve öğretmektir. Bununla birlikte İcra ve İflas Hukuku dersinin amacı,İcra- iflas hukukunun temel ilke ve esaslarını, kaynaklarını, mali güçlük içindeki ticari işletmelerin yeniden yapılandırılarak ekonomiye kazandırılmasını incelemek ve öğretmektir |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Kambiyo senetlerine özgü haciz yoluyla takip (Tekrar-İcra hukukunda temel haklar; İcra hukukuna hakim temel ilkeler) |
| 2 | Kirlanan taşınmazların tahliyesi (Tekrar-İcra organları; İcra organlarının işlemlerini şikayet) |
| 3 | İlamlı icra, Genel Hükümler (Tekrar-Ödeme emri ve ödeme emrine karşı konulması) |
| 4 | İlamlı İcra Çeşitleri (Tekrar-İtirazın hükümden düşürülmesi) |
| 5 | Rehnin Paraya Çevrilmesi Yoluyla Takip (Tekrar-Menfi tespit ve istirdat davası) |
| 6 | İhtiyati Haciz (Tekrar-İcra takibinin iptal ve taliki; Mal beyanı) |
| 7 | İflas, Genel Hükümler (Tekrar-Haciz-Taşınır Malların Haczi) |
| 8 | Takipli İflas (Tekrar-Haciz-Taşınmaz Malların Haczi) |
| 9 | Doğrudan Doğruya İflas (Tekrar-Taksitle Ödeme, İstihkak Davası) |
| 10 | İflas Tasfiyesi (Tekrar-Taşınırların Paraya Çevrilmesi) |
| 11 | Konkordato (Tekrar-Taşınmazların Paraya çevrilmesi) |
| 12 | Yeniden Yapılandırma (Tekrar-Paraların Paylaştırılması) |
| 13 | Tasarrufun Iptali Davası |
| 14 | İcra Suç ve Cezaları |
| |
| Kaynaklar: |
| Prof. Dr. Baki Kuru İcra ve İflas Hukuku Ders Kitabı
Prof. Dr. Mehmet Kamil Yıldırım, Prof. Dr. Nevhis Deren Yıldırım İcra ve İflas Hukuku
Pekcanıtez, H.,Atalay, O., Sungurtekin Özkan, M., Özekes, M İcra ve İflas Hukuku
Kuru, B., Arslan, R., Yılmaz, E. İcra ve İflas Hukuku
Üstündağ, S. İcra Hukuku, İcra Hukukunun Esasları
Postacıoğlu, İ. E., Altay, S. İcra hukuku Esasları
Karslı,Abdurrahim İcra Hukuku Ders Kitabı
|
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| Pekcanıtez,H.,Özekes,M. İcra ve Iflas Hukuku Pratik Çalışmaları
Prof. Dr. Abdurrahim Karslı, Yrd. Doç. Dr. Evren Koç, Yrd. Doç. Dr. Cengiz Serhat Konuralp İcra ve Iflas Hukuku Pratik Çalışmaları
Prof. Dr. Hakan Pekcanıtez, Doç. Dr. Mine Akkan, Yrd. Doç. Dr. Evrim Erişir İcra ve İflas Kanunu
|
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma.
Takip Hukuku Bilgisi II dersi haftalık 2 (iki) saat yüz yüze eğitim şeklinde yapılmakta olup, öğrencilerden derse devam zorunluluğu aranmaktadır. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %30 |
| Final Sınavı | 1 | %70 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 1,00 | 1,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 2,00 | 2,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 2,00 | 2,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Hukukun uygulanması, yorumlanması ve problem çözme yeteneklerini kazanır. | 3 |
| 2 | Uygulamada ortaya çıkan hukuki uyuşmazlıkların hukuki sebep ve hukuki sonuçlarını kavrayabilir. | 3 |
| 3 | Hukuki kavramlara hakim olarak, yargı kararlarına ulaşabilir, inceleyip anlayabilir, yorumlayarak değerlendirebilir. | 4 |
| 4 | Teorik derslere ek olarak farazi olaylardan hareket edilerek işlenen ve hukuki olayların çözümüne dayalı derslerden de faydalanarak temel hukuki problemleri çözme yeteneğine kavuşur. | 4 |
| 5 | Hukuk bilgisini, diğer sosyal bilimlerin hukuk ile kesişme noktalarını farkedebilir ve bilgisini bu alanlarda kullanabilir. | 3 |
| 6 | Adli hizmetler alanında, kendisinden beklenebilecek her türlü bilgi ve beceriye sahip olur. | 4 |
| 7 | Hukuki alandaki bir çalışma yapabilmek için ulaşması gerekli kaynakları ve ulaşma yollarını bilir, kendi başına bağımsız olarak bir çalışma yürütebilir. | 3 |
| 8 | Hukuki alanda işbirliği içinde çalışabilmek bakımından gerekli donanıma sahiptir. | 3 |
| 9 | Sahip olduğu bir bilgiyi eleştirebilir, pozitif hukukun yanı sıra, olması gereken hukukla ilgili düşünce üretebilir. | 4 |
| 10 | Öğrenimi doğrudan adalet yardımcı hizmetlerinde yer alabilmesini sağlayacak nitelikte olup, lisans düzeyine geçmek bakımından da motivasyon sahibidir. | 3 |
| 11 | Hukukun toplum ihtiyaçlarına parelel olarak şekillendiğinin ve gelecekte de buna göre şekilleneceğinin farkında olarak, hukuk öğreniminin ömür boyu olduğunun bilincindedir. | 4 |
| 12 | Hukuki kavramları, yazılı ve sözlü olarak yerinde kullanır. | 3 |
| 13 | Temel hukuki problemlerde, uzman olan ve olmayan kişileri yönlendirebilir, onlarla tartışabilir ve düşüncelerini düzgün bir şekilde aktarabilir. | 4 |
| 14 | Genel düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | 3 |
| 15 | Bilişim ve bilgisayar kullanımı konusunda, hukuk alanının gerektirdiği her türlü bilgi ve beceriye sahiptir. | 4 |
| 16 | Demokratik alana ait bir hukuk öğrenimi görmekle, hukuk alanının özgürlükleri tanıma ve buna bağlı olarak anayasal temel prensiplerin ışığında faaiyet göstermesi ve gösterilmesi gerektiğinin farkındadır. | 3 |
| 17 | Ahlaksız ve dürüst olmayan bir hukukun var olamayacağını bildiği gibi, ahlak ve hukuk ilişkisinin düzeyi arttıkça hukuk alanının da bireyler lehine genişleyeceğinin bilincindedir. | 3 |
| 18 | Hukuk mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışı bilincine sahiptir. | 0 |