Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yazılım Projesi II | SENG 272 | 2 | 2 | 0 + 2 | 1 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenci, eksiksiz bir uygulama geliştirebilecektir. |
2. Öğrenci verilen problemlere algoritmik çözümler üretebilecektir. |
3. Öğrenci, geliştirdiği uygulama için herhangi bir programlama dilini kullanabilecektir. |
4. Öğrenci, geliştirdiği uygulamalar için rapor yazabilecektir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Laboratuvar beş veya daha fazla pratik ödev içerir. Öğrencilerin karmaşık hesaplama problemlerini verimli bir şekilde uygulamaları beklenmektedir. Öğrencilerden ödevleriyle birlikte iyi tasarlanmış bir belgesel rapor sunmaları beklenir. Derleyicilerin, paket programların ve en son IDE'lerin (Entegre Geliştirme Ortamları) kullanımı bu laboratuvara dahildir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Kullanımı öngörülmemektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Birinci Ödev Sunumu / Veri Yapıları |
3 | Kod Örnekleri |
4 | Tekrar |
5 | İkinci Ödev Sunumu / Algoritmalar |
6 | Kod Örnekleri |
7 | Tekrar |
8 | Üçüncü Ödev Sunumu / Yazılım Gereksinim Analizi |
9 | Tekrar |
10 | Dördüncü Ödev Sunumu / Algoritmalar |
11 | Kod Örnekleri |
12 | Tekrar |
13 | Beşinci Ödev Sunumu / Yazılım Gereksinim Analizi |
14 | Tekrar |
|
Kaynaklar: |
K. Wiegers and J. Beatty, Software Requirements, 3rd Ed. Microsoft Press 2013 978-0-7356-7966-5
Leszek Maciaszek, Requirements Analysis and Systems Design (3rd Edition) 3rd Edition, Pearson Education, 2007, 978-0321440365
|
|
Diğer Kaynaklar: |
A. van Lamsweerde Requirements Engineering: From System Goals to UML Models to Software Specifications Wiley 2009 978-8126545896
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders Tartışma Soru ve cevap Takım/Grup Çalışması Ev ödevi Proje |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 5 | %100 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 5 | 1,00 | 5,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 5,00 | 5,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 5 | 1,00 | 5,00 |
6 | Ev ödevleri | 5 | 8,00 | 40,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 5 | 6,00 | 30,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 4 |
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
| 3 |
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
| 4 |
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
| 4 |
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
| 3 |
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
| 3 |
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
| 2 |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
| 1 |
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
| 3 |
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
| 3 |
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
| 3 |