PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Yazılım Projesi IISENG 272220 + 215,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenci, eksiksiz bir uygulama geliştirebilecektir.
2. Öğrenci verilen problemlere algoritmik çözümler üretebilecektir.
3. Öğrenci, geliştirdiği uygulama için herhangi bir programlama dilini kullanabilecektir.
4. Öğrenci, geliştirdiği uygulamalar için rapor yazabilecektir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Laboratuvar beş veya daha fazla pratik ödev içerir. Öğrencilerin karmaşık hesaplama problemlerini verimli bir şekilde uygulamaları beklenmektedir. Öğrencilerden ödevleriyle birlikte iyi tasarlanmış bir belgesel rapor sunmaları beklenir. Derleyicilerin, paket programların ve en son IDE'lerin (Entegre Geliştirme Ortamları) kullanımı bu laboratuvara dahildir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Kullanımı öngörülmemektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş
2Birinci Ödev Sunumu / Veri Yapıları
3Kod Örnekleri
4Tekrar
5İkinci Ödev Sunumu / Algoritmalar
6Kod Örnekleri
7Tekrar
8Üçüncü Ödev Sunumu / Yazılım Gereksinim Analizi
9Tekrar
10Dördüncü Ödev Sunumu / Algoritmalar
11Kod Örnekleri
12Tekrar
13Beşinci Ödev Sunumu / Yazılım Gereksinim Analizi
14Tekrar
 
Kaynaklar:
K. Wiegers and J. Beatty, Software Requirements, 3rd Ed. Microsoft Press 2013 978-0-7356-7966-5 Leszek Maciaszek, Requirements Analysis and Systems Design (3rd Edition) 3rd Edition, Pearson Education, 2007, 978-0321440365
 
Diğer Kaynaklar:
A. van Lamsweerde Requirements Engineering: From System Goals to UML Models to Software Specifications Wiley 2009 978-8126545896
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders Tartışma Soru ve cevap Takım/Grup Çalışması Ev ödevi Proje
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev5%100
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)142,0028,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)51,005,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)15,005,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)51,005,00
6Ev ödevleri58,0040,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)00,000,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)56,0030,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)00,000,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.4
2Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 3
3Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 4
4Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 4
5Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 3
6Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 3
7Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 2
8Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 1
9Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 3
10Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 3
11Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 3