Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yazılım Projesi II | SENG 272 | 2 | 2 | 0 + 2 | 1 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenci, eksiksiz bir uygulama geliştirebilecektir. |
2. Öğrenci verilen problemlere algoritmik çözümler üretebilecektir. |
3. Öğrenci, geliştirdiği uygulama için herhangi bir programlama dilini kullanabilecektir. |
4. Öğrenci, geliştirdiği uygulamalar için rapor yazabilecektir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Laboratuvar dört veya daha fazla pratik ödev içerir. Öğrencilerin karmaşık hesaplama problemlerini verimli bir şekilde uygulamaları beklenmektedir. Öğrencilerden ödevleriyle birlikte iyi tasarlanmış bir belgesel rapor sunmaları beklenir. Derleyicilerin, paket programların ve en son IDE'lerin (Entegre Geliştirme Ortamları) kullanımı bu laboratuvara dahildir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Birinci Ödev Sunumu / Veri ve Oyun Yapıları |
3 | Kod Örnekleri |
4 | Tekrar |
5 | İkinci Ödev Sunumu / Algoritmalar |
6 | Kod Örnekleri |
7 | Tekrar |
8 | Üçüncü Ödev Sunumu / Yazılım Gereksinim Analizi |
9 | Tekrar |
10 | Dördüncü Ödev Sunumu / Algoritmalar |
11 | Kod Örnekleri |
12 | Tekrar |
13 | Beşinci Ödev Sunumu / Yazılım Gereksinim Analizi |
14 | Tekrar |
|
Kaynaklar: |
T. H. Cormen, C. E. Leiserson, R. L. Rivest, and C. Stein Introduction to Algorithms MIT Press and McGraw-Hill 2009 978-0262033848
K. Wiegers and J. Beatty Software Requirements, 3rd Ed. Microsoft Press 2013 978-0-7356-7966-5
Maciaszek, Leszek Requirements Analysis and System Design, Pearson Education 2007 978-0321440365
A. van Lamsweerde Requirements Engineering: From System Goals to UML Models to Software Specifications Wiley 2009 978-8126545896
Allen Sherrod Data Structures and Algorithms for Game Developers (Game Development Series) Charles River Media 2007 ISBN-10: 9781584504955
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders
Tartışma
Soru ve cevap
Takım/Grup Çalışması
Ev ödevi
Proje |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 5 | %100 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |