Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İstatistik II | STAT 202 | 2 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. ortalama, oran ve varyansa ilişkin nokta tahmini yapabilir |
2. ortalama, oran ve varyans, iki ortalama/oran arasındaki fark ve iki varyansı oranı için güven aralıklarını oluşturabilir ve yorumlayabilir |
3. ortalama ve orana, iki ortalamanın, oranın, varyansın eşitliğine ilişkin hipotez testlerini yapabilir |
4. tek ve çift yönlü varyans analizi yapabilir |
5. nominal düzeydeki hipotez testlerini yapabilir |
6. temel regresyon analizini yapabilir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | STAT 201 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Stat 202 işletme ve sosyal bilim alanlarında istatistik dersinin ikincisidir. İstatistiksel çıkarım yöntemlerine odaklanmıştır. Ders; nokta ve aralık tahminini; İstatistiki hipotez testlerini: Bir ortalama için test, iki ortalama için testler, oranlar ve varyanslar için testler; tek ve çift yönlü varyans analizi; basit ve giriş düzeyinde çoklu doğrusal regresyon konularını içermektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş ve Temel Kavramların Tekrarı |
2 | Örneklem Dağılımı ve Merkezi Eğilim Teoreminin Tekrarı |
3 | Tahmin ve Güven Aralıkları |
4 | Ana Kitle Ortalamasına İlişkin Hipotez Testi |
5 | İki Ana Kitle Ortalamasının Karşılaştırılması: Bağımsız Durum |
6 | İki Ana Kitle Ortalamasının Karşılaştırılması: Bağımlı Durum |
7 | Soru Çözümleri |
8 | Varyans(lar) İçin Güven Aralığı ve Hipotez Testi, Varyans Analizi |
9 | Parametrik Olmayan Yöntemler: Nominal Düzeyde Hipotez Testi |
10 | Uyum İyiliği Testi |
11 | Korelasyon ve Basit Doğrusal Regresyon |
12 | Korelasyon ve Basit Doğrusal Regresyon |
13 | Çoklu Doğrusal Regresyon |
14 | Soru Çözümleri |
|
Kaynaklar: |
Lind, Marchal & Wathen (2015), Statistical Tech. in Bus. & Economics, McGraw-Hill |
|
Diğer Kaynaklar: |
Newbold, Carlson & Thorne (2010), Statistics for Business & Economics, Pearson |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim stratejisi çoğunlukla derslere ve problem çözmeye dayanmaktadır. Sınıf için tartışmalara katılmaları beklenen öğrenciler soru sorma ve düşüncelerini paylaşma konularında teşvik edilirler. Olabildiğince o hafta işlenen konunun pekiştirilmesi ve uygulanması için sorular verilerek öğrencinin derste çözmesi sağlanır. Ders sorumlusu ile öğrencilerin ders materyali hakkındaki sorularını cevaplamak ve onlara yardımcı olmak için görüşme saatleri ayarlanmaktadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ödev | 8 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |