Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi II | HIST 206 | 2 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Uzaktan Eğitim |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, Cumhuriyet tarihinin belgelenmiş akademik makaleleri hakkında bilgi edinir. |
2. Günümüzün olaylarını tarihsel perspektiften inceler, değerlendirir ve sentezler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste Lozan Antlaşması, Cumhuriyet'in ilanı, siyasal, toplumsal, kültürel ve ekonomik alanlarda yapılan atılımlar işlenmektedir. Atatürk döneminin iç ve dış politikaları değerlendirilmektedir. Ayrıca Atatürk inkılâpları (devrimleri) ve Atatürkçülük'le Atatürk İlkeleri işlenmektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | I. Dünya Savaşı sonrasında Avrupa ve dünyadaki olayların gelişimi ve Türk toplumundaki değişim (Lozan Barış Antlaşması-Özet) |
2 | Atatürk İlkeleri (Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık) |
3 | Atatürk İlkeleri (Laiklik, Devletçilik, İnkılapçılık ve tamamlayıcı ilkeler) |
4 | 1920–1950 Dönemi; siyasal alanda yapılan inkılâplar. |
5 | 1920–1950 Dönemi; Hukuk alanında yapılan inkılâplar. |
6 | 1920–1950 Dönemi; Toplumsal, kültürel ve eğitim alanında yapılan inkılâplar. |
7 | 1920–1950 Dönemi; ekonomideki gelişmeler. |
8 | 1920–1950 dönemi iç ve dış gelişmeler–1 (Türk-Yunan ilişkileri, Balkan ve Sadabad Paktları, Musul sorunu ve borçlar sorunu). |
9 | 1920–1950 dönemi iç ve dış gelişmeler–2 (Montreux Antlaşması ve Hatay sorunu). |
10 | 1920–1950 dönemi iç ve dış gelişmeler-3 (Çok partili sistem denemeleri ve eğitimdeki gelişmeler). |
11 | 1950–1980 dönemi gelişmeleri–1 (Türkiye ve NATO, Kıbrıs sorunu, Türkiye-AB ilişkilerinin başlaması). |
12 | 1950–1980 dönemi gelişmeleri–2 (İnsan Haklarının uluslararası alana çıkışı, 1961 Anayasası, Ekonomide 24 Ocak 1980 kararları) |
13 | 1980'den sonraki gelişmeler (Eğitim ve Üniversiteler, terörizm, bilgi toplumu konusu). |
14 | Cumhuriyet tarihinin genel değerlendirilmesi. |
|
Kaynaklar: |
Atatürk Araştırma Merkezi. (2009). Türkiye Cumhuriyeti Tarihi-II. Atatürk Araştırma Merkezi.
Kalaycıoğlu, Ersin. (2005). Turkish Dynamics. USA: Palgrave Macmillian.
Kili, Suna. (2011). The Atatürk Revolution (5. Edition). İstanbul: Türkiye İş Bankası Publications.
Lewis Bernard. (1968). The Emergence of Modern Turkey (2nd edition). London: Oxford University Press
Sonyel, Selahi R. (1989). Atatürk, The Founder of Modern Turkey. Ankara: Turkish Historical Society.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Nutuk (Speech). (1999). Mustafa Kemal Atatürk. Atatürk Araştırma Merkezi.
Erik Jan Zürcher. (2010). Turkey, A Modern History (25. Edition). İstanbul: İletişim Publications |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, uzaktan eğitim tekniğiyle verilmektedir. Dersler, konu anlatımı, video ile anlatım, makaleler, Atatürk'ün söylevleri ve kavramlar sözlüğü yoluyla anlatılmaktadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Midterm Exam | 1 | %30 |
Quizzes | 14 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |