Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Oyun Tasarım ve Geliştirmeye Giriş | SENG 216 | 1 | 1 | 2 + 2 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Oyun tasarımının temelleri hakkında bilgi |
2. Güncel oyun teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur |
3. Bir oyun fikrini bir oyun programına getirir |
4. Oyun programlama araçları |
5. Oyun motoruyla oyun programlama alıştırması |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, dijital oyunların tasarımı ve geliştirilmesinde temel ilkeleri sunar. Dijital oyunların tarihsel bağlamını kapsar. Bu ders öğrencinin oyun teknolojilerine ve oyunlara bilgisayar mühendisliği bakış açısına sahip olmasına yardımcı olur. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Oyun Teknolojisi Tarihi |
2 | Oyun Tasarımı Prensipleri |
3 | 2D Grafikler |
4 | Oyunlar için Lineer Cebir |
5 | 3D Grafikler |
6 | Fizik, Kameralar |
7 | Arasınav Tekrarı |
8 | Unity Temelleri – I (Unity platformu temelleri) |
9 | Unity Temelleri – II (Unity için C# programlama) |
10 | 2D Oyun tasarımı ve geliştirme |
11 | Arazi Tasarımı |
12 | 3D Oyun tasarımı ve geliştirme - I |
13 | 3D Oyun tasarımı ve geliştirme - II (Animasyonlar) |
14 | Çok oyunculu oyun geliştirme |
|
Kaynaklar: |
Sanjaj Madhav Game programming algorithms and techniques: a platform-agnostic approach. Pearson Education 2014 0321940156 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Ernest Adams Fundamentals of Game Design New Riders Press 2009 0321643372 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders
Tartışma
Soru ve cevap
Takım/Grup Çalışması
Ev ödevi
Proje
Haftada 2 saat laboratuvar çalışması yapılacaktır. Laboratuvarda el yapımı oyun geliştirme uygulamaları yapılacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
Ödev | 3 | %20 |
Laboratuvar | 14 | %10 |
Proje | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |