PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Uluslararası PazarlamaFTP 214223 + 034,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Küresel ekonomik ortamı ve küresel pazar ortamını anlamak
2. Bölgesel pazar özelliklerini anlamak
3. Ticaret anlaşmaları ve kapsamlarını öğrenmek
4. Küresel pazar ve küresel bir ürün veya marka ile uğraşırken sosyal ve kültürel ortamların önemini anlamak.
5. Küresel pazarın politik, yasal ve düzenleyici ortamını anlamak
6. Bilgi sistemlerinin nasıl kullanılacağını ve küresel bir pazarlama alanında nasıl pazar araştırması yapılacağını öğrenmek
7. Pazar bölümlemesini anlamak, kavramları küresel bir şekilde hedefleme ve konumlandırma
8. Küresel piyasa giriş stratejilerini anlamak
9. Küresel pazarda marka, ürün ve fiyatlandırma stratejilerini öğrenmek
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu dersin ana konusu uluslararası ticaret ve pazarlama teorilerinden oluşmaktadır. Bu ders kapsamında temel olarak; yurtiçi ve uluslararası pazarlamayı ayırt etmek; çevresel düzenlemeler; Pazar tanımı, gelişimi ve seçimi; Uluslararası ürün; fiyatlandırma; dağıtım ve tanıtım stratejileri; ödeme yöntemleri; planlama; uluslararası pazarlama faaliyetlerinin düzenlenmesi ve kontrolü gibi konu başlıkları incelenecektir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Küresel Pazarlamaya Giriş
2Küresel Pazarlama Çevresi
3Bölgesel Pazar Özellikleri ve Ticaret Anlaşmaları
4Sosyal, Kültürel ve Siyasi Çevre
5Küresel Bilgi Sistemi ve Pazar Araştırması
6Pazar Bölümleme, Hedefleme ve Konumlandırma
7Ara sınav
8İthalat, İhracat ve Kaynak Kullanımı
9Küresel Pazar Giriş Stratejileri: Lisans Anlaşmaları, Satın Alma ve Birleşmeler
10Marka ve Ürün Kararları
11Fiyatlandırma Kararları
12Distribution Decisions
13Küresel Pazarlamada İletişimi Kararları
14Takım Sunumları
 
Kaynaklar:
Green, M. C., & Keegan, W. J. (2020). Global marketing. Pearson.
 
Diğer Kaynaklar:
Gillespie, K., & Swan, K. S. (2021). Global marketing. Routledge. Kotabe, M. M., & Helsen, K. (2022). Global marketing management. John Wiley & Sons.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dönem boyunca bir ara sınav ve bir final sınavı yapılacaktır. Buna ek olarak, öğrencilere verilen çeşitli ödevler ile konu başlıklarının pekişmesi amaçlanmaktadır. Öğrenciler ayrıca iki veya üç kişiden oluşan bir dönem projesinden sorumlu olacaklardır ve proje raporunun tesliminden sonra bir sunum gerçekleştireceklerdir. Derse katılım, aynı zamanda final notu için de dikkate alınacaktır. Derse Devam Hakkında: Ara sınav ve final sınavlarının yanı sıra dönem boyunca gerçekleştirilmesi planlanan sınıf içi etkinliklere katılmayı tercih etmeyen ve verilen ödevleri teslim etmeyen öğrencilerin “NA” notu alacaklardır. Ayrıca, öğrencilerin derse katılımlarının nihai dönem notuna dahil edilecektir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%20
Ödev1%10
Proje1%25
Final Sınavı1%45
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor