Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kriminoloji | HUK 211 | 2 | 12 | 2 + 0 | 2 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Ceza siyasetini oluştururken çeşitli kriminolojik yaklaşımların bir arada yorumlanarak bir eylem stratejisi geliştirilebileceği, kriminoloji teorilerinin uygulamaya katkı sağladığı ölçüde bir anlam ifade edebileceği anlatılmakta; seçimlik Adalet Psikolojisi ile birlikte Cumhuriyet savcıları ile Ceza Hakimlikleri için kriminolojik bir akıl sağlayarak suçluları tanıma ile birlikte tretmanları için etkili tedbirler alınmasına referans olmaktadır. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Kriminoloji, hukuki varsayımlarla değil, sosyal gerçeklikle ilgilenmekte; neden/niçin gibi sorulara cevap bulmaya mesai vakfetmektedir. Toplumdaki ideal davranışı değil, olan davranışı incelemekte ve insanların “olan” davranışlarını bilimsel metotlarla anlama ve açıklamaya çalışmaktadır. Kriminoloji, suç failleri ve mağdurları hakkında hakiki, nesnel, önyargısız, bilimsel bilgi arayışında olan bir disiplindir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Suç Olgusu |
2 | Sapma ve Sapmayı nötrleştirme teknikleri |
3 | Ceza Yasalarının Rasyonelliği, Ceza Hukukunun Sakıncalı Konumu |
4 | Suçluları Etiketleme, Sapmanın Medikalleşmesi |
5 | Kriminoloji Bilinci ve Yararı |
6 | Teorik Kriminoloji ve Açılımı |
7 | Kriminolojik Düşünce Okulları |
8 | Klasik, Pozitivist ve radikal yaklaşım |
9 | Ampirik Kriminoloji |
10 | Türkiye’de Şiddet ve Saldırganlık |
11 | Şiddet ve Ateşli Silahlar |
12 | Cinsel Suçlar |
13 | Yolsuzluk |
14 | Organize Suç |
|
Kaynaklar: |
YÜCEL, M.T., Kriminoloji, 4.bası, Afşar 2008
DEMİRBAŞ, T., Kriminoloji, Seçkin 2008
ÜNVER, Y., Suç Politikası, Seçkin 2006
YÜCEL, M.T., Türk Ceza Siyaseti ve Kriminolojisi, TBB 2007
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Derslerde karşılıklı sorularla tartışmanın canlı tutulması ve günlük vakıa incelemeleri ile teorinin pratiğe aktarımı
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |