Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Ortaçağ ve Erken Modern Dönem Edebiyatı | ELL 282 | 2 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Orta Çağ ve Rönesans dönemi hakkında temel bilgi birikimini kazanır |
2. İnsanoğlunun dünya üzerindeki yeri, önemi ve kapasitesi ile ilgili konuları ele alan edebi, sanatsal ve bilimsel konuları tartışır |
3. Destan ve romansdan tiyatro metni ve şiire kadar uzanan çeşitli edebi eserleri tartışır |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
-Bu ders ortaçağ ve Rönesans dönemlerindeki tiyatro, romans, epik gibi yazınsal türlerle, müzik, görsel sanatlar, bilim ve felsefedeki gelişmeleri ele alır. İngiliz edebiyatı bakış açısıyla, bu ders Beowulf, Morte d’Arthur, Sir Gawain and the Green Knight, gibi eserler ile Chaucer, Sidney, Shakespeare, Marlowe, Spenser ve Donne’ın eserleri üzerine odaklanabilir. Avrupayı ele alacak daha geniş bir edebi bakış açısıyla, bu ders seyyah halk ozanlarının lirik şiirlerini, Dante’nin İlahi Komedya’sını, Boccaccio’nun Decameron’unu; kadın yazarların eserlerini; peri masallarını ve halk edebiyatını; humanist düşüncenin, eğitim sistemlerinin ve bireyselliğin gelişimini; sone geleneğini, Petrarch ve İtalyan humanizmini, trajedi, komedi ve tarihi oyunlar gibi eserleri inceleyebilir. Matbaanın etkileri ve bilimdeki gelişmeler (da Vinci, Paracelsus, Vesalius, Brahe, Copernicus, Burton) incelenebilecek diğer konular arasındadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Orta Çağ Dönemi edebiyat ve kültür özellikleri |
2 | Felsefi ve sosyal metinlerin tartışması |
3 | Felsefi ve sosyal metinlerin tartışması |
4 | Seçilen edebiyat metinlerinin incelenmesi ve tartışması |
5 | Seçilen edebiyat metinlerinin incelenmesi ve tartışması |
6 | Seçilen edebiyat metinlerinin incelenmesi ve tartışması |
7 | Seçilen edebiyat metinlerinin incelenmesi ve tartışması |
8 | Arasınav |
9 | Rönesans dönemi edebiyat ve kültür özellikleri, İtalyan Rönesansın etkisi, Hümanizm, Reformasyon ve Bireyciliğin Doğuşu |
10 | Felsefi ve sosyal metinlerin tartışması |
11 | Felsefi ve sosyal metinlerin tartışması |
12 | İngiliz Rönesans döneminden seçilen metinlerin incelenmesi ve tartışması |
13 | İngiliz Rönesans döneminden seçilen metinlerin incelenmesi ve tartışması |
14 | İngiliz Rönesans döneminden seçilen metinlerin incelenmesi ve tartışması |
|
Kaynaklar: |
Stephen Greenblatt et al (eds) The Norton Anthology of English Literature, Vol. A & B Norton 2018 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Stephen Greenblatt Representing the English Renaissance Clarendon Press 1988
Andrew Hadfield The English Renaissance 1500- 1620 Blackwell Publishers 2001
Rhiannon Purdie The Scots and Medieval Arthurian Legend Cambridge 2005
Greg Walker Medieval Drama Blackwell Publishers 2000
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim yöntem ve teknikleri ders anlatımı, seminer, sunum ve sınıf içi tartışmalardan oluşur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Test | 4 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |