PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Nümerik AnalizMATH 282223 + 247,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler, yuvarlama hataları ve algoritmaların yakınsaklığını öğrenmiş olacaklardır.
2. Öğrenciler, tek değişkenli fonksiyonların köklerini nümerik metodlar kullanarak formülize edebilecek ve bulabilecekler.
3. verilen veri noktalarını Lagrange, bölünmüş fark, Hermit ve kübik eğri uydurma teknikleriyle nasıl içdeğerbiçeceklerini öğrenmiş olacaklar.
4. sayısal türevleme tekniklerini kullanmayı öğrenecekler.
5. Richardson dışdeğerbiçimini kullanarak sayısal tekniklerini geliştirmeyi öğrenebilecekler.
6. sayısal integrasyonun elemanlarını öğrenmiş olacaklar
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Yuvarlama Hataları, Algoritmalar ve Yakınsaklık, İkiye Bölme Metodu, Sabit Nokta Yinelemesi, Newton Metodu, Hata Analizi, Yakınsaklığı İvmelendirmek, İçdeğerbiçim ve Lagrange Polinomu, Bölünmüş Farklar, Kübik Eğri Uydurma, Nümerik Türevleme, Richardson Dışdeğerbiçimi, Nümerik İntegrasyon, Yamuk, simpson ve Boole Kuralları, Romberg İntegrasyonu, Uydurulabilir Kareleme, Gauss Karelemesi, Çoklu İntegraller.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Yuvarlama Hataları, Algoritmalar ve Yakınsaklık
2Kök Bulma; İkiye Bölme Metodu, Sabit Nokta Yinelemesi
3Kök Bulma; Newton Metodu
4Hata Analizi, Yakınsaklığı İvmelendirmek
5İçdeğerbiçim ve Lagrange Polinomu
6Bölünmüş Farklar
7Hermit İçdeğerbiçimi
8Kübik Eğri Uydurma İçdeğerbiçimi
9Nümerik Türevleme
10Richardson Dışdeğerbiçimi
11Nümerik İntegrasyonun Elemanları
12Karma Nümerik İntegrasyon, Romberg İntegrasyonu
13Uydurulabilir Kareleme, Gauss Karelemesi
14Çoklu İntegraller
 
Kaynaklar:
Numerical Analysis, R. L. Burden, J. D. Faires, A. M. Burden , Cengage Learning 2015, ISBN13: 978-1305253667
 
Diğer Kaynaklar:
Numerical Methods using MATLAB, J. H. Mathews-K. D. Fink, Pearson/ Prentice Hall 2004, ISBN13: 978-0898715606 Scientific Computing: An introductory Survey, M. Heath, Mc-Graw Hill 2002, ISBN13: 978-0072399103
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftalık 3 saat sınıf dersi, 2 saat uygulama dersi. Öğrencilerin derse katılımı zorunludur. Öğrencilerin final sınavına girebilmek için toplam derslerin en az 50% sine devam etmeleri beklenir. Aksi halde, öğrenciler NA notu ile kalacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Ödev4%8
Laboratuvar Çalışması4%10
Final Sınavı1%50
Ders Katılımı0%2
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)142,0028,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)141,5021,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)110,0010,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)141,5021,00
6Ev ödevleri25,0010,00
7Sınavlara Hazırlık24,008,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)115,0015,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)120,0020,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematikte yeterli bilgi birikimine ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgiyi, soyut ve uygulamalı matematik problemlerini çözmede kullanabilme becerisine sahip olur.2
2Modern hesaplama araçlarını, bir soyut veya gerçek hayat problemini analiz etmede kullanabilme becerisine sahip olur.2
3Matematikte teorik ve tarihi arka planı hakkında yeterli bilgiye sahip olur.3
4Bireysel ve takım halinde verimli çalışabilme, iç disiplinli ve çok disiplinli alanlardaki karmaşık sistemleri analiz etmek için takım halinde verimli işbirliği oluşturma yeteneğine sahip olur.3
5Teknik konularda sözlü ve yazılı olarak İngilizce etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.3
6Bilim, mühendislik ve finans problemlerini çözmek için yeni deneyler ve algoritmalar kullanma, geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur.3
7Bir matematik problemini, analitik ve nümerik yöntemler kullanarak analiz etme yeteneğine ve daha derin fikirler elde etmek için teorik ve simülasyonel yöntemleri kullanabilme ve karşılaştırabilme becerisine sahip olur.3
8Soyut ve uygulamalı matematik alanındaki bir projedeki bulgu, sonuç ve değerleri rapor edebilme, teknik rapor yazabilme, etkili sunumlar hazırlama ve yapma yeteneğine sahip olur.3
9Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini tanıma; bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli gelişmeyi devam ettirebilme yeteneğine sahip olur.3
10Mesleki ve etik sorumluluk ve bunların hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.4