Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Akışkanlar Mekaniği | CE 270 | 2 | 2 | 3 + 2 | 4 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Akışkanlar nedeniyle yüzeylere etki eden basınç ve kuvvetleri belirlemek için hidrostatik kavramını uygulamak, |
2. Kütle, momentum ve enerji için korunum ilkelerini uygulamak, |
3. Hidrolik problemlerde boyutsal analizi ve benzerlik prensiplerini uygulamak. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | PHYS 131, MATH 157 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Akışkanların fiziksel özellikleri, hidrostatik, durgun bir akışkanda basınç dağılımı, basıncın ölçülmesi, yüzeyler üzerindeki hidrostatik kuvvetler, kaldırma kuvveti ve yüzen cisimlerin kararlılığı, akışkanların kinematiği, akışkan akışının sınıflandırılması, doğa kanunları, akışkan akışı için kütle, momentum ve enerjinin korunumu prensipleri, Bernoulli denklemi, enerji ve hidrolik eğim çizgileri, boyutsal analiz ve model benzerliği.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler isterse Üretken Yapay Zeka kullanabilir |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Akışkanların fiziksel özellikleri |
2 | Durgun haldeki sıkıştırılamaz bir akışkanda hidrostatik basınç dağılımı |
3 | Düzlem ve eğri yüzeylerde basınç, basıncın ölçümü hidrostatik kuvvetlerin hesabı |
4 | Yüzen Cisimlere uygulanan kaldırma kuvveti ve yüzen cisimlerin ve Stabilitesi |
5 | Akışkan kinematiği, akış sınıflandırılması |
6 | Doğa kanunları, sistem ve kontrol hacmi kavramları |
7 | Akışkan için kütlenin korunumu ilkesi |
8 | Akışkan için momentumun korunumu ilkesi |
9 | Akışkan için enerjinin korunumu ilkesi |
10 | Bernoulli denklemi, hız ölçümü |
11 | Enerji gradyan çizgisi ve hidrolik gradyan çizgisi |
12 | Kütle, momentum ve enerjinin korunumu için uygulamalar |
13 | Boyutsal analizi ve Buckingham pi teoremi |
14 | Model benzerliği ve modelleme ilkeleri |
|
Kaynaklar: |
TEXTBOOKS
M.C.Potter , D.C. Wiggert , and B.H. Ramadan, Mechanics of Fluids, 4th Edition Cengage ,2012
I. Aydın, Z. Bozkuş, A. M. Ger, M. Göğüş, M. Köken, H. Önder, B. Altan Sakarya, Ş. Tiğrek, N. Tokyay,Lecture Notes Civil Engineering Department, METU 2019
|
|
Diğer Kaynaklar: |
REFERENCE BOOKS
C. T. Crowe, D. F. Elger, B.C. Williams, J.A. Roberson , Engineering Fluid Mechanics, 9th Edition, John Wiley & Sons,2010
B. R. Munson, D. F. Young, and T. H. Okiishi Fundamentals of Fluid Mechanics, 7th Edition, John Wiley & Sons, 2012
E. John Finnemore, Joseph B. Franzini ,Fluid Mechanics with Engineering Applications, 10th Edition Mc Graw-Hill, 2002 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Her hafta 3 saat ders ve 2 saat laboratuvar yapılacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ödev | 5 | %10 |
Laboratuvar | 4 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma. | 2 |
2 | Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 0 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma. | 0 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
14 | Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
15 | Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma. | 0 |
16 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |