PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
AlgoritmalarCENG 383223 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Algoritmaların zaman ve alanlarını analiz etme kabiliyeti kazandırmak.
2. Parçala ve fethet algoritması ve özyineleme tekniğiyle problem çözme kabiliyeti kazandırmak.
3. Sıralama algoritmalarını açıklama ve analiz etme kabiliyeti kazandırmak.
4. Graf temelli ve aç gözlü algoritmaları kavramak.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerCENG218
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders, asimptotik analiz dahil olmak üzere algoritmaları tasarlamak ve uygulamak için temel teknikleri tanıtır ve geliştirir. Böl ve yönet algoritmaları, yinelemeler, açgözlü algoritmalar, veri yapıları, graf algoritmaları dahildir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş
2Algoritmaların zaman ve hesaplama karmaşıklıkları, Asimptotik gösterimler
3Sıralama algoritmaları
4Arama algoritmaları
5Böl ve fethet
6Tekrarlama ilişkileri
7Ara Sınav
8Yığınlar
9Grafik Algoritmaları: Önce derinlik arama, güçlü bağlantılı bileşen analiz teknikleri
10Enine arama, Dijkstra algoritması
11Açgözlü Algoritmalar: Minimum yayılan ağaç
12Dijkstra'nın en kısa yol algoritması
13NP Tamlık
14Konuların Gözden Geçirilmesi
 
Kaynaklar:
T. H. Cormen, C. E. Leiserson, R. L. Rivest, and C. Stein. Introduction to Algorithms. Mit Press and McGraw-Hill, 2009. 978-0262033848 Robert Sedgewick and Kevin Wayne. Algorithms. Pearson. 2011. 978-0321573513 Jon Kleinberg, Eva Tardos. Algorithm Design. Addison Wesley. 2006
 
Diğer Kaynaklar:
Jeffrey J. McConnell. Analysis of Algorithms: An Active Learning Approach
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftalık 3 saat teori. Çalışma ödevleri olarak programlama ödevleri verilmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%25
Final Sınavı1%35
Ödev8%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)00,000,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)00,000,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)00,000,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)00,000,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi; bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.0
2Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.0
3Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi; karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
4Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.0
5Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
6Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0
7Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi; hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.0
8 Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.0
9Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi.0
10Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.0
11Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0