Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Algoritmalar | CENG 383 | 3 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Algoritmaların zaman ve alanlarını analiz etme kabiliyeti kazandırmak. |
2. Parçala ve fethet algoritması ve özyineleme tekniğiyle problem çözme kabiliyeti kazandırmak. |
3. Sıralama algoritmalarını açıklama ve analiz etme kabiliyeti kazandırmak. |
4. Graf temelli ve aç gözlü algoritmaları kavramak. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | CENG218 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders, asimptotik analiz dahil olmak üzere algoritmaları tasarlamak ve uygulamak için temel teknikleri tanıtır ve geliştirir. Böl ve yönet algoritmaları, yinelemeler, açgözlü algoritmalar, veri yapıları, graf algoritmaları dahildir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Algoritmaların zaman ve hesaplama karmaşıklıkları, Asimptotik gösterimler |
3 | Sıralama algoritmaları |
4 | Arama algoritmaları |
5 | Böl ve fethet |
6 | Tekrarlama ilişkileri |
7 | Ara Sınav |
8 | Yığınlar |
9 | Grafik Algoritmaları: Önce derinlik arama, güçlü bağlantılı bileşen analiz teknikleri |
10 | Enine arama, Dijkstra algoritması |
11 | Açgözlü Algoritmalar: Minimum yayılan ağaç |
12 | Dijkstra'nın en kısa yol algoritması |
13 | NP Tamlık |
14 | Konuların Gözden Geçirilmesi |
|
Kaynaklar: |
T. H. Cormen, C. E. Leiserson, R. L. Rivest, and C. Stein. Introduction to Algorithms. Mit Press and McGraw-Hill, 2009. 978-0262033848
Robert Sedgewick and Kevin Wayne. Algorithms. Pearson. 2011. 978-0321573513
Jon Kleinberg, Eva Tardos. Algorithm Design. Addison Wesley. 2006 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Jeffrey J. McConnell. Analysis of Algorithms: An Active Learning Approach |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık 3 saat teori. Çalışma ödevleri olarak programlama ödevleri verilmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %25 |
Final Sınavı | 1 | %35 |
Ödev | 8 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |