Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kent Tarihi I | CRP 228 | 2 | 2 | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kentlerin evrimi ve şehircilik tarihi hakkında bilgi edinmek. |
2. Değişen sosyal, fiziksel, ekonomik ve teknolojik koşulların kentsel alanların organizasyonu, yerleşim form ve yapılarının tarihsel dönemlerden günümüze etkisini anlamak |
3. Kentsel alanın mevcut durumunun belirlenmesi, planlı-plansız gelişmelerin yorumlanması becerisi edinmek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, değişen sosyal, kültürel, ekonomik ve politik koşullar ile mekansal ve fiziksel özellikler açısından tarihi bir bağlamda şehirler ve kentleşme hakkında bir giriş dersidir. Ders, ilk kentlere (Mezopotamya, Mısır, Anadolu) ardından Antik Yunana ve Roma İmparatorluğu'ndaki kentleşmeye (MÖ 27) odaklanır ve son olarak çağdaş şehri tanıtır.
This course is an introductory course about cities and urbanization in a historical context regarding the changing social, cultural, economic and political conditions as well as spatial and physical patterns. The course focuses on the earliest cities (in Mesopotamia, Egypt, Anatolia) followed by urbanisation in Roman Empire (27BC) and finally introduces the contemporary city (Roma, Prague, Paris, Londra, New York etc). |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Giriş: Şehirler nasıl ortaya çıktı ve evrimleşti? |
3 | Erken dönem kentleri ve ilk uygarlıklar – I |
4 | Erken dönem kentleri ve ilk uygarlıklar – II |
5 | Yunan ve Roma Kentleri |
6 | Orta Çağ Kentleri |
7 | ARASINAV |
8 | Rönesans ve Barok – I |
9 | Rönesans ve Barok – II |
10 | Sanayi Öncesi Kentler ve modernleşme |
11 | Sanayi devrimi: ideal kentler ve işçi kentleri |
12 | Çağdaş kentler - I |
13 | Çağdaş kentler - II |
14 | Tartışma ve Değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Mumford L., 1989, The City in History: its origins, its transformations, and its prospects. Hardcourt, Florida
Kostof, S. 1993, The City Shaped: Urban Patterns and Meanings Through History, Bulfinch.
Kostof, S. 2005, The City Assembled: The Elements of Urban Form Through History, Thames and Hudson.
S. Özdemir, Ö. B. Özdemir Sarı, N. Uzun (eds). 2017, Kent Planlama, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara.
Sitte, C., City Planning According to Artistic Principles Random House, New York, 1965
Spreiregen, P.D., Urban Design: The Architecture of Towns and Cities, McGraw-Hill, New York, 1965 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Zeynep Ahunbay Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon YEM YAYINLARI- 2017 6054793655 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders haftada 3 ders saati olarak gerçekleştirilir. Öğretim politikası bilgi birikimine ve pratik çalışmalara uygulamaya dayanır. Öğretmenler sorular, düşünme yolları ve anlamlı öğrenme dizisini işleyerek karar alma süreçleri yaratır.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 1 | %10 |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %45 |
Ders Katılımı | 14 | %5 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |