Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bilgisayar Destekli Tasarım II | ARCH 214 | 2 | 2 | 2 + 2 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler hesaplamalı tasarım için farklı yazılımlarla etkileşim kurabilecek kapasitede olacaktır.. |
2. Öğrenciler, dijital odaklı tasarım için farklı arayüzler, şablonlar ve diğer materyaller arasında gezinme becerisine sahip olacaklar. |
3. Öğrenciler dijital tasarım örneklerini araştırma, analiz etme ve uygulama becerisine sahip olacaklar |
4. Öğrenciler algoritma destekli tasarım düşüncesinin temellerini kavrayıp uygulayabilecek kapasiteye sahip olacaklar |
5. Öğrenciler görsel programlama dillerini anlayıp bu dillerle çalışabilecek kapasiteye sahip olacaklar |
6. Öğrenciler, bir yöntem ve uygulama olarak yapı bilgi modellemesinin temellerini anlama becerisine sahip olacaklardır. |
7. Öğrenciler YBS uygulama planlarını yorumlama ve önerme yeteneğine sahip olacaklar. |
8. Öğrenciler önemli terminolojiyi (örneğin Yapı Bilgi Modellemesi ile Yapı Bilgi Modeli) ayırt edebileceklerdir. |
9. Öğrenciler YBS için farklı yazılımlarla etkileşim kurabilecek kapasiteye sahip olacaklar |
10. Öğrenciler, çeşitli süreçleri birleştiren çoklu medya iş akışıyla çalışmalarını sunabilecekler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bilgisayar Destekli Tasarım II, mimarlıkta hesaplamalı tasarım ve yapı bilgi modelleme uygulamalarının yanı sıra, bunların diğer çizim ve görselleştirme yazılımlarıyla beraber yer aldığı iş akışlarındaki uygulamalarının incelenmesi için bir giriş dersidir. Bu ders, müfredatta dijital tasarım temalı derslerin ikinci aşamasıdır. Mimarlık öğrencilerine bu alandaki temel prensipleri, örnekleri ve kaynakları tanıtarak görsel programlama arayüzleri, yapı bilgi modelleri ve bunların dahil oldukları iş akışları için temel bilgi ve araçlar sağlamayı amaçlamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Mimarlar için bilgisayar destekli sunuma giriş: farklı yazılım ve uygulamalar |
2 | Kullanıcı arayüzüne, şablonlara ve menülere giriş, bilgisayar destekli tasarım arayüzünün kontrolü |
3 | Mimari bir modelin peyzajla beraber sunumu, peyzaj elemanları ekleme, malzeme ayarları, ışık, gölge ve yansıma ayarları, ve malzemesiz görselleme |
4 | Malzemeli sunum, malzeme ayarları, gündüz sunumu |
5 | Malzemeli sunum, malzeme ayarları, aydınlatma ayarları, gece sunumu |
6 | Bilgisayar destekli iki boyutlu mimari görselleştirmenin kullanıcı arayüzüne, şablonlarına ve menülerine giriş, belge ve imge ayarları, çözünürlük ve boyutlandırma |
7 | Bilgisayar destekli iki boyutlu mimari görselleştirmenin kullanıcı arayüzüne, şablonlarına ve menülerine giriş, belge ve imge ayarları, çözünürlük ve boyutlandırma |
8 | Çizim ve müdahalenin temel araçları, malzeme ve dokularla sunumu, plan görselleme |
9 | Çizim ve müdahalenin temel araçları, malzeme ve dokularla sunumu, yerleşim planı görselleme |
10 | Bir dış mimari ortamın perspektif görüntüsünü düzenleme, düzenleme ve ayarlama için temel araçlar |
11 | Müdahale ve uyarlamanın temel araçları, dış hatlar ve gölgelerle sunumu, kesit görselleme |
12 | Bir dış mimari ortamın perspektif görüntüsünü düzenleme, düzenleme ve ayarlama için temel araçlar |
13 | Bir dış mimari ortamın perspektif görüntüsünü düzenleme, düzenleme ve ayarlama için temel araçlar |
14 | Bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının birbirleriyle işbirliği ve mimari portfolyo tasarımı |
|
Kaynaklar: |
None. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Jeffrey Collins, Case Studies in Parametric Design: A Guide to Visual Scripting in Architecture, Routledge, 2023 - 1032289716
Arturo Tedeschi, AAD Algorithms-Aided Design: Parametric Strategies using Grasshopper, Le Penseur, 2014 - 8895315308
Achim Menges et. Al., Computational Design Thinking, Architectural Press, 2013 - 0470665653
Kostas Terzidis, Algorithmic Architecture, Wiley, 2006 - 0750667257
André Borrmann et. Al., Building Information Modeling: Technology Foundations and Industry Practice, Springer, 2018 - 3319928619
Brad Hardin et. Al., BIM and Construction Management: Proven Tools, Methods, and Workflows, 2nd Edition, Wiley, 2015 - 9781118942765
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders, hesaplamalı tasarım ve Yapı Bilgi Modellemesinin temel konularının ve araçlarının incelendiği dersler ve stüdyo çalışmalarından oluşur. Öğrencilerden çoğunlukla, dönem boyunca iki temaya bölünmüş stüdyo egzersizlerini tamamlamaları istenir. Eğitmenler stüdyo saatlerinde öğrencilere dersler, eleştiriler ve teknik yardımla destek olur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje | 2 | %60 |
Vaka İncelemesi | 2 | %20 |
Haftalık Çalışmalar | 6 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |