PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İleri Analiz IIMATH 252224 + 048,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler, dönüşünlerin diferensiyellerinin temellerini anlayacaktır
2. Öğrenciler, integrallenebilirlik ve sıfır ölçüm kavramlarını anlayacaktır
3. Öğrenciler, Fourier analizi ve Parseval teoreminin temellerini anlayacaktır
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerMATH 251
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Sürekli fonksiyonlar, Arzela-Ascoli teoremi, büzülme dönüşümü, Stone-Weierstrass teoremi, türevlenebilir fonksiyonlar, dönüşümlerin diferensiyelleri, matris gösterimi, türevlenebilir yollar, zincir kuralı, çarpım kuralı ve gradientler, yüksek mertebeden türevler, R^n de tanımlı fonksiyonların en büyük-en küçük değerleri, ters ve kapalı fonksiyon teoremleri, Lagrange çarpanı, eğri integralleri, akış ve eğrilik, Fourier analizi, iç çarpım uzayları, fonksiyonların dik aileleri, Fourier serileri
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

-
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Sürekli fonksiyonlar uzayı, Arzela-Ascoli teoremi, Stone-Weierstrass teoremi
2Büzülme fonksiyonu prensibi ve uygulamaları
3Türevlenebilir fonksiyonlar, dönüşümlerin diferensiyelleri, matris gösterimi
4Türevlenebilir fonksiyonların sürekliliği, türevlenebilir yollar
5Türevlenebilme koşulları, zincir kuralı, çarpım kuralı ve gradient, yüksek mertebeden türevler
6Ters ve kapalı fonksiyon teoremleri ve ilgili konular
7R^n de tanımlı fonksiyonların en büyük ve en küçük değerleri
8Kısıtlayıcılı uç değerler ve Lagrange çarpanları
9İkinci dereceden formlar, Hessian'ın genelleştirilmiş formu
10Eğri integralleri, akış, yoldan bağımsızlık
11Eğri integrallerinin temel teoremi
12Green teoremi (Akış divergens ve çevresel eğri)
13Fourier analizi, iç çarpım uzayları, fonksiyonların dik aileleri
14Fourier serilerinin yakınsama özellikleri
 
Kaynaklar:
Elementary Classical Analysis, J.Marsden and DM. J. Hoffman, W.H.Freeman and Company 1995, ISBN13: 978-0-7167-2105-5
 
Diğer Kaynaklar:
Advanced Calculus, Buck, C and Buck, R.C., Waveland Press 2003, ISBN: 1577663020
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftalık 4 saat sınıf dersidir. Öğrencilerin derse katılımı zorunludur. Öğrencilerin final sınavına girebilmeleri için toplam derslerin en az %70 ine katılmaları beklenir. Aksi takdirde öğrenciler NA notu ile başarısız sayılırlar.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Test/Quiz/Kısa Sınav5%25
Ara Sınav1%25
Aktiviteler1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)144,0056,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)142,0028,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)122,0022,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)142,0028,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık53,0015,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)125,0025,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)126,0026,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematikte yeterli bilgi birikimine ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgiyi, soyut ve uygulamalı matematik problemlerini çözmede kullanabilme becerisine sahip olur.4
2Modern hesaplama araçlarını, bir soyut veya gerçek hayat problemini analiz etmede kullanabilme becerisine sahip olur.2
3Matematikte teorik ve tarihi arka planı hakkında yeterli bilgiye sahip olur.3
4Bireysel ve takım halinde verimli çalışabilme, iç disiplinli ve çok disiplinli alanlardaki karmaşık sistemleri analiz etmek için takım halinde verimli işbirliği oluşturma yeteneğine sahip olur.3
5Teknik konularda sözlü ve yazılı olarak İngilizce etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.3
6Bilim, mühendislik ve finans problemlerini çözmek için yeni deneyler ve algoritmalar kullanma, geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur.3
7Bir matematik problemini, analitik ve nümerik yöntemler kullanarak analiz etme yeteneğine ve daha derin fikirler elde etmek için teorik ve simülasyonel yöntemleri kullanabilme ve karşılaştırabilme becerisine sahip olur.3
8Soyut ve uygulamalı matematik alanındaki bir projedeki bulgu, sonuç ve değerleri rapor edebilme, teknik rapor yazabilme, etkili sunumlar hazırlama ve yapma yeteneğine sahip olur.3
9Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini tanıma; bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli gelişmeyi devam ettirebilme yeteneğine sahip olur.3
10Mesleki ve etik sorumluluk ve bunların hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.4