PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İstatistik IISTAT 202223 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. ortalama, oran ve varyansa ilişkin nokta tahmini yapabilir
2. ortalama, oran ve varyans, iki ortalama/oran arasındaki fark ve iki varyansı oranı için güven aralıklarını oluşturabilir ve yorumlayabilir
3. ortalama ve orana, iki ortalamanın, oranın, varyansın eşitliğine ilişkin hipotez testlerini yapabilir
4. tek ve çift yönlü varyans analizi yapabilir
5. nominal düzeydeki hipotez testlerini yapabilir
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerSTAT 201
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Stat 202 işletme ve sosyal bilim alanlarında istatistik dersinin ikincisidir. İstatistiksel çıkarım yöntemlerine odaklanmıştır. Ders; nokta ve aralık tahminini; İstatistiki hipotez testlerini: Bir ortalama için test, iki ortalama için testler, oranlar ve varyanslar için testler; tek ve çift yönlü varyans analizi; basit ve giriş düzeyinde çoklu doğrusal regresyon konularını içermektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Bulunmamaktadır
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş ve Temel Kavramların Tekrarı
2Örneklem Dağılımı ve Merkezi Eğilim Teoreminin Tekrarı
3Tahmin ve Güven Aralıkları
4Örneklem Hacminin Belirlenmesi ve Sonlu Örneklem Düzeltmesi
5Hipotez Testinin Adımları; Tek Örneklem Ortalamasına Ait Hipotez Testi
6İki-Örneklem Hipotez Testi ve Güven Aralıkları: Bağımsız Ana Kitle Ortalamaları
7İki-Örneklem Hipotez Testi ve Güven Aralıkları: Bağımlı Ana Kitle Ortalamaları
8Soru Çözümleri
9Varyans(lar) İçin Güven Aralığı ve Hipotez Testi, Varyans Analizi
10İki-Yönlü Varyans Analizi
11Oran Testleri: Tek, İki ve k Örneklem
12Ki-Kare Testleri
13Korelasyon ve Basit Doğrusal Regresyona Giriş
14Soru Çözümleri
 
Kaynaklar:
Lind, Marchal & Wathen (2015), Statistical Tech. in Bus. & Economics, McGraw-Hill
 
Diğer Kaynaklar:
Newbold, Carlson & Thorne (2010), Statistics for Business & Economics, Pearson
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Öğretim stratejisi çoğunlukla derslere ve problem çözmeye dayanmaktadır. Sınıf için tartışmalara katılmaları beklenen öğrenciler soru sorma ve düşüncelerini paylaşma konularında teşvik edilirler. Olabildiğince o hafta işlenen konunun pekiştirilmesi ve uygulanması için sorular verilerek öğrencinin derste çözmesi sağlanır. Ders sorumlusu ile öğrencilerin ders materyali hakkındaki sorularını cevaplamak ve onlara yardımcı olmak için görüşme saatleri ayarlanmaktadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%40
Ödev3%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir.4
2Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler; problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır.4
3Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir.0
4Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahip olur.0
5Alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. 0
6Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder.0
7Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir0
8Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir.0
9Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar.0
10Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. 0
11Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder.0