PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Kentsel Ekonomi ve CoğrafyaCRP 232223 + 034,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Şehri şekillendiren farklı dinamikleri değerlendirmek.
2. Başlıca kentsel ekonomi teorilerini tanımlamak.
3. Çağdaş kentsel gelişim sürecinin karmaşıklığını tanımlamak.
4. Ana kentsel coğrafya modellerini ve yaklaşımlarını ayırt etmek.
5. Farklı dönemlerin başlıca kentleşme eğilimlerini ve kentsel sorunlarını tanımlamak.
6. Şehirlerde gözlemlenen coğrafi/konumsal örüntüleri değerlendirmek ve bunları şehir ve bölge planlama uygulamalarına girdi olarak kullanmak.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders, kentsel ekonominin anahtar kavramlarını ve teorilerini ele almakta ve kentsel coğrafyanın bir çalışma alanı olarak gelişimini etkileyen en bilinen mekansal ekonomik modelleri tanıtmaktadır. Ayrıca kentsel coğrafyanın bir çalışma alanı olarak ortaya çıkışını tarihsel bir perspektifte incelemektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Kullanılmamaktadır
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş: Bir Şehir Nasıl Organize Olur?
2Kentsel Arazi ve Dinamiklerinin Tanımı
3Kentsel Rantın Tanımı
4Kentsel Rant Teorileri (Adam Smith, David Ricardo, Marx & Engels)
5Klasik Ekonomi Teorilerinin Kentsel Mekansal Modelleri Temellendirilmesi
6Neo-Klasik Ekonomi Teorilerinin Kentsel Mekansal Modelleri Temellendirilmesi
7Coğrafya Nedir, Kentsel Coğrafya Nedir
8Şehirlerin Mekansal Organizasyonu: İlk Modeller I (Chicago Okulu)
9Şehirlerin Mekansal Organizasyonu: İlk Modeller II (Chicago Okulu Sonrası)
10Post-endüstriyel Şehir: Üretimin Mekanda Yeniden Organizasyonu
11Şehirler Ekonomik Gelişimin Kaynakları Olarak
12Tüketim Coğrafyaları
13Şehirlerde Sosyo-Mekansal Ayrışma
14Kentsel Gerileme, Gentrifikasyon, Yeniden Geliştirme Projeleri
 
Kaynaklar:
Hubbard, P. (2006). The City. Routledge. Hall, T. (2006). Urban Geography (3rd ed.). Routledge. Knox, P., & McCarthy, L. (2005). Urbanization: An introduction to urban geography (2nd ed.). Pearson Prentice Hall.
 
Diğer Kaynaklar:
Castells, M. (1977). The Urban Question. MIT Press. Knox, P. (1993). The Restless Urban Landscape. Prentice Hall. Carter, H. (1981). The Study of Urban Geography (3rd ed.). Edward Arnold.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bu ders öğrencilerin algısını geliştirmek için çoklu ortam görsel materyallerine ayrıcalık tanır. Öğrencilerin gözlemleme, sorgulama ve sunum yapma becerilerini geliştirmek için bir vaka çalışması araştırması ve sınıf içi sunum verilir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev1%10
Ara Sınav2%50
Ders Katılımı1%5
Aktiviteler1%35
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)120,506,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)12,002,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)141,0014,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)210,0020,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)116,0016,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Küreselden yerele tüm ölçeklerde, çevresel ve toplumsal koşullara duyarlı; estetik değeri yüksek; güvenli, sağlıklı ve dirençli yaşam çevrelerini üretme ve uygulamaya dönük özgün tasarım yapma becerisine sahip olur.3
2Kentsel ve bölgesel bağlamda analitik düşünebilme, problem çözme, sentez yapma, nitel ve nicel yöntemleri etkin bir şekilde kullanma ve mekânsal planlama tekniklerini uygulama yetkinliğine sahip olur.4
3Teknolojik okur yazarlık, yapay zekâ araçlarını etkin bir şekilde kullanma ve güncel teknolojik gelişmeleri yakından takip etme becerisine sahip olur.4
4Kent ve bölge planlama ile ilgili kuramsal bilgisi çerçevesinde, tarihsel ve güncel olayları anlama, sorgulama ve eleştirel değerlendirme becerilerine sahip olur.2
5Kamu yararını gözeten, doğal ve kültürel çevre koruma duyarlılığı taşıyan, disiplinlerarası çalışabilen, işbirliği ve etkili iletişim becerisine, ve planlama meslek etiğini içselleştirerek karar verme yetkinliğine sahip olur.2
6Bilimsel bilgiyi temel alarak topluma karşı sorumluluk duygusu ile özfarkındalık geliştirir, onurlu yaşam ve insan haklarına, ve evrensel değerlere saygı duyar ve sürdürülebilir kalkınma amaçlarını gözetir.2