Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mimarlık Tarihi III | ARCH 204 | 2 | 2 | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Genel mimari ve kültürel bilgi |
2. Mimariyi ve yapılı çevreyi değerlendirmek |
3. Mimari gelişmeleri ve kültürler arası ilişkileri anlamak |
4. Eleştirel düşünme |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | None |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | ARCH225 |
|
Dersin Tanımı:
Mimarlık Tarihi III, öğrencilerin mimari gelişmeleri ve kültürler arası ilişkileri eleştirel bir şekilde anlamalarını sağlayan dört genel dersin üçüncüsüdür. Bu ders özellikle Avrupa ve ABD'de örneklendiği gibi 20. ve 21. yüzyıl sanat ve mimarlığını kapsamaktadır. Derste sürekli ve hızlı değişimler, benzer ve zıt fikirler ve bunların sanat ve mimarideki yansımaları ele alınmaktadır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders kurgusunun sunumu, yöntem amaçlar ve gereklilikler Binalar ve çevrelerinin ilişkisi hakkında temel sorularBinalar ve çevrelerinin ilişkisi hakkında temel sorular |
2 | 19. yy. Mimarisi (Revivalist Styles & The Cast-Iron Age). Arts and Crafts Movement. |
3 | Göktelenler & Chicago School & Louis Sullivan • Frank Lloyd Wright (20. yy. dönümü) |
4 | Art Nouveau/Jugendstill: Horta, Machintosh, Gaudi, Wagner • Adolf Loos |
5 | • Deutscher Werkbund: Behrens, Gropius • Expressionism: Taut, Mendelsohn • Futurism: Sant’Elia |
6 | • Bauhaus • Modern Movement/International Style |
7 | • Le Corbusier (1930 önesi) |
8 | • De Stijl/Art Deco • Mies van der Rohe (Avrupa'da) |
9 | • Frank Lloyd Wright (1930 sonrası) |
10 | • “Yeni Bölgeselcilik”: Alvar Aalto |
11 | • CIAM • Le Corbusier (1930 sonrası) |
12 | Gropius & Mies (Amkerika'daki işleri)/ Philipp Johnson/ Louis Kahn |
13 | Post-modernism/ Charles Moore / Robert Venturi |
14 | Çoğulculuk ve Yeni Yönelimler: Peter Eisenman / Bernard Tschumi |
|
Kaynaklar: |
Bir ders kitabı önerilmemiştir.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Curtis, William J. R. (2010). Modern Architecture Since 1900. Phaidon.
Ching, Francis, Jarzombek, Mark, and Prakash, Vikram. (2006). Global History of Architecture. Wiley.
Crouch, Dora P. . (1985). History of Architecture, Stonehenge to Skyscrapers. McGraw-Hill.
Gombrich, Ernst. (1950). The Story of Art. Phaidon Press.
Gombrich, Ernst. (2007). Sanatın Öyküsü. Remzi Kitapevi.
Kostof, Spiro. (1995). A History of Architecture: Setting and Rituals. Oxford University Press.
Norberg-Schulz, Christian. (1978). Meaning in Western Architecture. Praeger Publishers.
Roth, Leland M. (1993) Understanding Architecture: Its Elements, History, and Meaning. Westview Press. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders öğrencilerin tartışmaya teşvik edildiği teorik bir derstir. Fotoğraf, film ve müzik gibi farklı medyalar ders anlatımı sırasında kullanılacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %45 |
Final Sınavı | 1 | %55 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |