PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Lineer Cebir IIMATH 234224 + 047,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Ortonormal bir baz elde etmek için Gram Schmidt dikleştirme sürecini uygular
2. Gerçek veya karmaşık girdilere sahip bir matrisin özdeğerlerini ve özvektörlerini bulur
3. Bir matris köşegenleştirilebiliyorsa köşegenleştirir.
4. Bir matris köşegenleştirilebiliyorsa onu köşegenleştirir. Belirli bir matrisin ikinci dereceden formlarını bulur.
5. Matrisleri ayrıştırır.
6. Doğrusal bir operatör ile onun matris gösterimleri arasındaki ilişkiyi anlar
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerMath 233 veya Math 231
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

İç Çarpım Uzayları, Diklik, Ortonormal Kümeler, Gram-Schmidt Ortogonalleştirme Süreci, Özdeğerler ve Özvektörler, Köşegenleştirme, Kompleks Vektör Uzayları, Hermit Matrisler, Pozitif Matrisler, Normal Matrisler, Reel Simetrik Matrisler, Üniter ve Ortogonal Matrisler, Bilineer ve İkinci Dereceden Formlar, Kanonik Formlar, Ayrışmalar.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

-
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1İç Çarpım Uzayları, Norm ve Diklik
2Gram-Schmidt Ortogonalleştirme Süreci, Ortogonal Alt Uzaylar
3Özdeğerler ve özvektörler
4Köşegenleştirilebilirlik
5Simetrik ve Dik Matrisler
6Karmaşık Sayılar, Karmaşık Vektör Uzayları, Karmaşık İç Çarpımlar
7Karmaşık Özdeğerler, Karmaşık Özvektörler
8Üniter Matrisler, Hermityen ve Normal Matrisler
9Schur Teoremi, Matrisler için Spektral Teorem
10Baz Değişikliği, Benzerlik
11İç Çarpım Uzaylarında Doğrusal Operatörler, Matris Gösterimleri
12Üniter, Hermit ve Normal operatörler
13İkinci Dereceden Formlar
14Çift doğrusal formlar
 
Kaynaklar:
Elementary Linear Algebra, 8th edition; Ron Larson; Cengage Learning; 2016; 978-1305658004 Linear Algebra and Matrix Theory; Jimmie Gilbert - Linda Gilbert; Academic Press; 2014; 978-0122829703
 
Diğer Kaynaklar:
Linear Algebra and Its Applications; D.C.Lay, S.R. Lay, J.J. McDonald; Pearson; 2015; 978-0321982384 Linear Algebra; S.H. Friedberg, A.J. Insel, L.E.Spence; Prentice Hall of India; 2011; 978-8120326064
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada problem çözme ve uygulamaları içeren sınıftsa 4 saat ders anlatımı. Derslere katılım zorunludur (%50)
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev5%10
Aktiviteler1%10
Final Sınavı1%40
Ara Sınav1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)144,0056,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)141,5021,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)19,009,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)142,0028,00
6Ev ödevleri52,0010,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)120,0020,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)125,0025,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematikte yeterli bilgi birikimine ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgiyi, soyut ve uygulamalı matematik problemlerini çözmede kullanabilme becerisine sahip olur.4
2Modern hesaplama araçlarını, bir soyut veya gerçek hayat problemini analiz etmede kullanabilme becerisine sahip olur.3
3Matematikte teorik ve tarihi arka planı hakkında yeterli bilgiye sahip olur.3
4Bireysel ve takım halinde verimli çalışabilme, iç disiplinli ve çok disiplinli alanlardaki karmaşık sistemleri analiz etmek için takım halinde verimli işbirliği oluşturma yeteneğine sahip olur.3
5Teknik konularda sözlü ve yazılı olarak İngilizce etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.3
6Bilim, mühendislik ve finans problemlerini çözmek için yeni deneyler ve algoritmalar kullanma, geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur.3
7Bir matematik problemini, analitik ve nümerik yöntemler kullanarak analiz etme yeteneğine ve daha derin fikirler elde etmek için teorik ve simülasyonel yöntemleri kullanabilme ve karşılaştırabilme becerisine sahip olur.3
8Soyut ve uygulamalı matematik alanındaki bir projedeki bulgu, sonuç ve değerleri rapor edebilme, teknik rapor yazabilme, etkili sunumlar hazırlama ve yapma yeteneğine sahip olur.3
9Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini tanıma; bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli gelişmeyi devam ettirebilme yeteneğine sahip olur.3
10Mesleki ve etik sorumluluk ve bunların hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.4