Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Makroekonomik Teori II | ECON 210 | 2 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kapalı ekonomi tek dönemli makroekonomik modeli öğrenip yorumlayabilirler. |
2. Tüketim-tasarruf kararları ve kredi piyasalarıni içeren iki dönemli bir modeli öğrenip yorumlayabilirler. |
3. Zamanlararası parasal bir model oluşturabilir ve böylece para politikasının rolünü inceleyebilirler. |
4. Makroekonomik politikaları ders boyunca tanıtılan ve geliştirilen model (ler) kullanarak değerlendirebilirler. |
5. Yeni Keynesyen ve Yeni Klasik Makroekonomik modeller ile birlikte Rasyonel Beklenti devrimini anlayabilirler. |
6. Geleneksel olmayan para politikasının belirli ekonomik veya finansal koşullar altında nasıl çalıştığını değerlendirebilirler. |
7. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu iktisat lisans eğitiminin ikinci temel makroekonomi teori dersidir. Çalışacağımız konular arasında zamanlararası tüketim-tasarrufu kararları; Ricardian denklik teoremi; kredi piyasası aksaklıkları; firmanın dönemler arası yatırım kararı; optimal yatırım kuralı; Fisher denklemi; Likidite tuzağı; para politikası kuralları; paranın yansızlığı; Yeni Keynesyen İktisat; Para politikası için Keynesyen iletim mekanizması; menü maliyet modelleri; Freidman kuralı; Finansal Aracılık ve Bankacılık; Phillips eğrisi; Rasyonel beklentiler hipotezi; Zaman tutarlılığı problemi; Modern Makro İktisadın Başlaması; Neoklasik Sentez; ve Rasyonel Beklentiler Eleştirisi vardır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş ve Ders Planı; Kapalı Ekonomi Tek Dönemli Makroekonomik Model |
2 | Kapalı Ekonomi Tek Dönemli Makroekonomik Model |
3 | İki Dönemli Model: Tüketim-Tasarruf Kararları ve Kredi Piyasaları |
4 | İki Dönemli Model: Tüketim-Tasarruf Kararları ve Kredi Piyasaları |
5 | Kredi Piyasası Aksaklıkları: Finansal Sürtünme, Finansal Krizler ve Sosyal Güvenlik |
6 | Yatırım İçeren Zamanlararası Model |
7 | Ara Sınav |
8 | Yatırım İçeren Zamanlararası Model |
9 | Esnek Fiyatlar ve Ücretlerle İş Döngüsü Modelleri |
10 | Yeni Keynesyen İktisat: Fiyat Katılığı |
11 | Enflasyon, Phillips Eğrisi, ve Merkez Bankası Taahhüdü |
12 | İktisadi Büyüme: Malthus ve Solow |
13 | Büyüme Muhasebesi ve Yakınsama |
14 | İçsel Büyüme: İnsan Sermayesi Birikiminin Bir Modeli |
|
Kaynaklar: |
1. Mankiw, Gregory N. (2016), Macroeconomics , Macmillian, Worth publishers, 9th ed.
2. Williamson, Stephen (2014), Macroeconomics, Pearson, 5th ed. |
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Olivier Blanchard (2012), Macroeconomics, Pearson-Prentice Hall, 6th ed.
2. Rudiger Dornbusch, Stanley Fischer and Richard Startz (2014), Macroeconomics, McGraw-Hill, 12th ed. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim üyesi belli başlı kavram ve konularda ders verecektir. Öğrencilerin ders sırasında yapılan tartışmalara katılmaları beklenir. Çoğu derinlemesine öğrenme, öğrencilerin fikirlerini sunma ve paylaşma düşüncesiyle tartışmalara aktif olarak katılmalarıyla gerçekleşir. Öğretim üyesi öğrencilerin sorularını yanıtlamak için haftalık danışma saatleri düzenleyecektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |