Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Makroekonomik Teori II | ECON 210 | 2 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Yerli ve yabancı mallar arasındaki tercihin belirleyicilerini ve reel döviz kurunun rolünü öğrenir. |
2. Yurt içi ve yurt dışı varlıklar arasındaki tercihin belirleyicilerini ve faiz oranları ile döviz kurlarının rolünü öğrenir. |
3. Mal piyasası, finansal piyasalar ve döviz piyasası dahil olmak üzere dengeyi karakterize edin ve açık ekonomide çıktı, faiz oranı ve döviz kurunun belirleyicilerini öğrenin. |
4. Sabit ve esnek döviz kuru rejimlerinin güçlü ve zayıf yönlerini tartışır. |
5. Bir ülkenin dünya piyasalarında borç alan mı yoksa borç veren mi olduğunu belirleyen faktörleri ve yurt içi ve yurt dışı politikaların sermaye ve mal akımlarını nasıl etkilediğini öğrenir. |
6. Learn how studying the microeconomic foundations of consumption and investment decisions enhances our understanding of macroeconomic events and policy. |
7. Dinamik bir toplam talep ve arz modeli oluşturun, yorumlayın ve bunu politika analizinde kullanır. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu, ekonomideki sekiz çeyreklik lisans dizisinin ikinci orta seviye çekirdek makroekonomi teorisi dersidir. Enflasyon, tüketim, yatırım ve açık ekonomi makroekonomisindeki ileri kavramları keşfetmek için Econ 209'da açıklanan makroekonomi ilkelerini genişletecektir. Öğrenciler öncelikle ticaret dengeleri, sermaye akışları ve döviz kurlarının belirlenmesi de dahil olmak üzere mal ve finans piyasalarındaki açıklığın temel kavramlarında ustalaşacaklardır. Bu temele dayanarak, açık bir ekonomideki mal piyasasının karmaşık dinamiklerini inceleyecek, uluslararası ticaretin toplam talebi, çıktı belirlemesini ve ekonomik ayarlamaları nasıl etkilediğini analiz edeceklerdir. Öğrenciler, ekonomik şokların ülkeler arasında nasıl yayıldığını ve bir ekonomideki politika müdahalelerinin diğerlerindeki sonuçları nasıl etkilediğini analiz etmeyi öğrenecekler. Son olarak, sabitten dalgalı sistemlere kadar farklı döviz kuru rejimlerini eleştirel bir şekilde değerlendirecek ve bunların makroekonomik politika özerkliği, ekonomik istikrar ve uluslararası koordinasyon üzerindeki etkilerini değerlendirecektir. Dersin geri kalanında ise, zamanlar arası tüketim seçimini, paranın miktar teorisini, enflasyon maliyetleri ve dinamik AD-AS modelinde politika analizi gibi daha ileri kavramlar incelenecektir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
apay zeka araçları, öğrencilere karmaşık makroekonomik verileri analiz etme, politika senaryolarını simüle etme ve açık ekonomi IS-LM modeli gibi teorik modelleri anlama konusunda destek olurken, aynı zamanda modern ekonomik analiz için gerekli olan dijital okuryazarlık becerilerini de geliştirecektir. Bu entegrasyonu belgelendirirken, yapay zeka geleneksel ekonomik muhakemeyi değiştirmeyecek, aksine geliştirecektir. Yapay zeka entegrasyonu, öğrencileri temel makroekonomik analiz yeterliliklerini geliştirmeye odaklanmaya devam ederken çağdaş işyeri uygulamalarına hazırlayacaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | |
2 | Mal ve Hizmet Piyasalarında Açıklık |
3 | Fianansal Piyasalarda Açıklık |
4 | Açık ekonomide Mal ve Hizmet Piyasası Dengesi |
5 | |
6 | IS-LM-UIP Modeli |
7 | IS-LM-UIP Modelinde Şok ve Politika analizi |
8 | Ara Sınav |
9 | Döviz Kuru Sistemleri |
10 | ZamanlarasıTüketim Davranışı |
11 | Enflasyonun Sebepleri, Etkileri ve Maliyetleri |
12 | Dinamic AD-AS modeli |
13 | Dinamik AD - AS modelinde Politika Analizi |
14 | Dinamik AD-AS modelinin gerçek dünya problemlerine uygulanması |
|
Kaynaklar: |
1. Olivier Blanchard (2012), Macroeconomics, Pearson-Prentice Hall, 6th ed.
2. Mankiw, Gregory N. (2016), Macroeconomics , Macmillian, Worth publishers, 9th ed.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
2. Rudiger Dornbusch, Stanley Fischer and Richard Startz (2014), Macroeconomics, McGraw-Hill, 12th ed. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim üyesi belli başlı kavram ve konularda ders verecektir. Öğrencilerin ders sırasında yapılan tartışmalara katılmaları beklenir. Çoğu derinlemesine öğrenme, öğrencilerin fikirlerini sunma ve paylaşma düşüncesiyle tartışmalara aktif olarak katılmalarıyla gerçekleşir. Öğretim üyesi öğrencilerin sorularını yanıtlamak için haftalık danışma saatleri düzenleyecektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %35 |
Final Sınavı | 1 | %35 |
Ders Katılımı | 14 | %10 |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 5 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar. | 4 |
2 | İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur. | 0 |
3 | Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur. | 0 |
4 | İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur. | 4 |
5 | İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. | 4 |
6 | Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur. | 0 |
7 | Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir. | 0 |
8 | Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır. | 3 |
9 | Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir. | 3 |
10 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 3 |
11 | Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 1 |
12 | İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur. | 1 |
13 | Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir. | 1 |
14 | Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir. | 0 |