PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Bilgisayar Uygulamaları IIINAR 220221 + 223,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Tasarımda görselleştirme ve render ilkelerini kavramak.
2. Uygun ışıklandırma ve kamera açılarıyla sahneler kurmak.
3. Malzeme ve dokuları etkili şekilde uygulamak ve düzenlemek.
4. Tasarım sunumu için etkileyici görseller üretmek.
5. Görsel çıktılarını değerlendirme ve geliştirme becerisi kazanmak.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, mimarlık ve iç mimarlıkta 3D modellerin görsel sunumu üzerine yoğunlaşır. Öğrenciler; malzeme, ışık, çevre ve kamera ayarlarını kullanarak gerçekçi ve etkili görseller üretmeyi öğrenirler. Ders, hem teknik hakimiyet hem de görsel anlatım stratejilerini geliştirmeye yönelik içerik sunar.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Görselleştirme ortamına giriş, kullanıcı arayüzü.
2Görselleştirme motorlarının temel mantığı, genel kavramlar.
3Işık türleri ve temel aydınlatma prensipleri.
4Kamera yerleşimi ve açıları.
5Malzeme sistemine giriş.
6Temel malzeme uygulamaları.
7Doku haritaları ve yansımalar.
8Ara Sınav
9Ortam ayarları ve arka plan kullanımı.
10Görselleştirme ayarları ve kalite optimizasyonu.
11Işık ve gölge ayarlarının derinleştirilmesi.
12İç mekan görselleştirmesi üzerine çalışma.
13Dış mekan görselleştirmesi üzerine çalışma.
14Görsellerin sunum için düzenlenmesi (görselleştirme sonrası düzenleme).
 
Kaynaklar:
 
 
Diğer Kaynaklar:
Reeves, J. (2023). Revolutionise your rendering with Twinmotion (1st ed.). Real Time Rendering.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bu ders, mimari tasarım yazılımlarını öğretmeyi amaçlayan, haftada 1 saat teorik ve 2 saat uygulamalı dersten oluşmaktadır. Her hafta, öğretim elemanı dersin hedeflerini tanıtmak ve temel özellikler ile işlevselliklere odaklanmak üzere bir sunum yapar. Deneyimsel öğrenme (yaparak öğrenme) yaklaşımıyla öğrenciler ilgili yazılım konusunda yetkinlik kazanır ve ilgili konularda uzmanlık geliştirir. Sorgulayıcı ve rehberli öğrenme yöntemleriyle öğrencilerin hedeflenen çıktılara ulaşmak için alternatif çözümler keşfetmeleri teşvik edilir. Proje tabanlı öğrenme yaklaşımı sayesinde öğrenciler, ders saatleri dışında mimari tasarım projeleri üzerinde çalışarak bilgilerini pekiştirirler. Öğretim teknikleri arasında bireysel rehberliğe öncelik verilmekte olup, her öğrenciye yazılım becerilerini geliştirmeye yönelik kişisel destek sağlanmaktadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%35
Final Sınavı0%45
Ödev10%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor