PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Bilgisayar Uygulamaları IIINAR 220211 + 223,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bir kasaba evinin bilgisayar modellerinin hazırlanması
2. Çeşitli ürünlerin bilgisayar modellerinin hazırlanması
3. Modellerin perspektif görünümleriyle denemeler yapılması
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Meslekten olmayan kişiler için iki boyutlu çizimleri okumak ve anlamak kolay değildir. Üç boyutlu perspektif çizimler ve renderlar müşterilere bilgi aktarımı ve onlarla iletişim için çok daha etkilidir. Dolayısıyla, profesyonellerin danışanıyla sağlıklı bir iletişim kurabilmesi için üç boyutlu çizimler önem kazanmaktadır. Ayrıca, üç boyutlu bilgisayar çıktıları, profesyonel çevrede popüler bir medya haline gelmekle birlikte tasarımcının tasarım nesnesi ile olan iletişimini geliştirir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Üç boyuta giriş – Katı Modelleme; Mutlak Koordinat Sistemi - Z Temelleri
2Geometrik Temel Bilgiler; Nesne oluşturma - Bir kutu çizme; Egzersiz
3Geometrik Temel Bilgiler: Nesne oluşturma - Silindir, küre, koni ve kama çizimi; Egzersiz
43D'de Manevra -Görüş noktası pusulası ve Vpoint; Boole İşlemleri – Birleştirme, Çıkarma ve Kesişme; Egzersiz
5Düzensiz hacimler 1: Nesne oluşturma – Bölge ve Ekstrüzyon; Egzersiz
6Düzensiz hacimler 2: Nesne oluşturma – Extrude [Yol]; Nesneleri düzenleme – 3B'de döndürme; Egzersiz
7Düzensiz hacimler 3: Nesne oluşturma – Döndürme; Nesneleri düzenleme – 3B olarak hizalama; Egzersiz
8ARA SINAV
9Egzersiz: Bir apartman dairesinin içinin modellenmesi.
10Kullanıcı (Tanımlı) Koordinat Sistemi; Egzersiz
11Nesneleri düzenleme – Mirror3D ve 3Darray; Egzersiz
12Perspektif – Dinamik Görünüm; Egzersiz
13İşleme, Işık ve Malzeme; Egzersiz
14Yüzey Modelleme – "Revsurf", "Tabsurf", "Rulesurf" ve "Edgesurf" Komutları
 
Kaynaklar:
 
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bu ders, bilgisayar laboratuvarında haftalık 1 saat teorik, 2 saat uygulamalı ders içerir. Eğitmen, anlatım yöntemi ile ilgili haftanın ders konusunun amacına yönelik konu anlatımı yapar. Gösterip-yaptırma yöntemi ile ilgili programa ve konuya hakim olması sağlanır. Soru-cevap yöntemi ile elde edilmek istenen sonuca başka hangi yöntemler ile ulaşılabileceği tartışılır. Proje yöntemi ile öğrencinin ders saatleri dışında pratik yaparak bilgilerini pekiştirmesi sağlanır. Öğretim tekniği açısından bireysel öğretim tekniği uygulanır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Test2%20
Ara sınav1%30
Sınıf Katılımı1%10
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor