Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bilgisayar Uygulamaları II | INAR 220 | 2 | 1 | 1 + 2 | 2 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bir kasaba evinin bilgisayar modellerinin hazırlanması |
2. Çeşitli ürünlerin bilgisayar modellerinin hazırlanması |
3. Modellerin perspektif görünümleriyle denemeler yapılması |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Meslekten olmayan kişiler için iki boyutlu çizimleri okumak ve anlamak kolay değildir. Üç boyutlu perspektif çizimler ve renderlar müşterilere bilgi aktarımı ve onlarla iletişim için çok daha etkilidir. Dolayısıyla, profesyonellerin danışanıyla sağlıklı bir iletişim kurabilmesi için üç boyutlu çizimler önem kazanmaktadır. Ayrıca, üç boyutlu bilgisayar çıktıları, profesyonel çevrede popüler bir medya haline gelmekle birlikte tasarımcının tasarım nesnesi ile olan iletişimini geliştirir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Üç boyuta giriş – Katı Modelleme; Mutlak Koordinat Sistemi - Z Temelleri |
2 | Geometrik Temel Bilgiler; Nesne oluşturma - Bir kutu çizme; Egzersiz |
3 | Geometrik Temel Bilgiler: Nesne oluşturma - Silindir, küre, koni ve kama çizimi; Egzersiz |
4 | 3D'de Manevra -Görüş noktası pusulası ve Vpoint; Boole İşlemleri – Birleştirme, Çıkarma ve Kesişme; Egzersiz |
5 | Düzensiz hacimler 1: Nesne oluşturma – Bölge ve Ekstrüzyon; Egzersiz |
6 | Düzensiz hacimler 2: Nesne oluşturma – Extrude [Yol]; Nesneleri düzenleme – 3B'de döndürme; Egzersiz |
7 | Düzensiz hacimler 3: Nesne oluşturma – Döndürme; Nesneleri düzenleme – 3B olarak hizalama; Egzersiz |
8 | ARA SINAV |
9 | Egzersiz: Bir apartman dairesinin içinin modellenmesi. |
10 | Kullanıcı (Tanımlı) Koordinat Sistemi; Egzersiz |
11 | Nesneleri düzenleme – Mirror3D ve 3Darray; Egzersiz |
12 | Perspektif – Dinamik Görünüm; Egzersiz |
13 | İşleme, Işık ve Malzeme; Egzersiz |
14 | Yüzey Modelleme – "Revsurf", "Tabsurf", "Rulesurf" ve "Edgesurf" Komutları |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders, bilgisayar laboratuvarında haftalık 1 saat teorik, 2 saat uygulamalı ders içerir. Eğitmen, anlatım yöntemi ile ilgili haftanın ders konusunun amacına yönelik konu anlatımı yapar. Gösterip-yaptırma yöntemi ile ilgili programa ve konuya hakim olması sağlanır. Soru-cevap yöntemi ile elde edilmek istenen sonuca başka hangi yöntemler ile ulaşılabileceği tartışılır. Proje yöntemi ile öğrencinin ders saatleri dışında pratik yaparak bilgilerini pekiştirmesi sağlanır. Öğretim tekniği açısından bireysel öğretim tekniği uygulanır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Test | 2 | %20 |
Ara sınav | 1 | %30 |
Sınıf Katılımı | 1 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |