Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bilgisayar Uygulamaları II | INAR 220 | 2 | 2 | 1 + 2 | 2 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Tasarımda görselleştirme ve render ilkelerini kavramak. |
2. Uygun ışıklandırma ve kamera açılarıyla sahneler kurmak. |
3. Malzeme ve dokuları etkili şekilde uygulamak ve düzenlemek. |
4. Tasarım sunumu için etkileyici görseller üretmek. |
5. Görsel çıktılarını değerlendirme ve geliştirme becerisi kazanmak. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, mimarlık ve iç mimarlıkta 3D modellerin görsel sunumu üzerine yoğunlaşır. Öğrenciler; malzeme, ışık, çevre ve kamera ayarlarını kullanarak gerçekçi ve etkili görseller üretmeyi öğrenirler. Ders, hem teknik hakimiyet hem de görsel anlatım stratejilerini geliştirmeye yönelik içerik sunar. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Görselleştirme ortamına giriş, kullanıcı arayüzü. |
2 | Görselleştirme motorlarının temel mantığı, genel kavramlar. |
3 | Işık türleri ve temel aydınlatma prensipleri. |
4 | Kamera yerleşimi ve açıları. |
5 | Malzeme sistemine giriş. |
6 | Temel malzeme uygulamaları. |
7 | Doku haritaları ve yansımalar. |
8 | Ara Sınav |
9 | Ortam ayarları ve arka plan kullanımı. |
10 | Görselleştirme ayarları ve kalite optimizasyonu. |
11 | Işık ve gölge ayarlarının derinleştirilmesi. |
12 | İç mekan görselleştirmesi üzerine çalışma. |
13 | Dış mekan görselleştirmesi üzerine çalışma. |
14 | Görsellerin sunum için düzenlenmesi (görselleştirme sonrası düzenleme). |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Reeves, J. (2023). Revolutionise your rendering with Twinmotion (1st ed.). Real Time Rendering. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders, mimari tasarım yazılımlarını öğretmeyi amaçlayan, haftada 1 saat teorik ve 2 saat uygulamalı dersten oluşmaktadır. Her hafta, öğretim elemanı dersin hedeflerini tanıtmak ve temel özellikler ile işlevselliklere odaklanmak üzere bir sunum yapar. Deneyimsel öğrenme (yaparak öğrenme) yaklaşımıyla öğrenciler ilgili yazılım konusunda yetkinlik kazanır ve ilgili konularda uzmanlık geliştirir. Sorgulayıcı ve rehberli öğrenme yöntemleriyle öğrencilerin hedeflenen çıktılara ulaşmak için alternatif çözümler keşfetmeleri teşvik edilir. Proje tabanlı öğrenme yaklaşımı sayesinde öğrenciler, ders saatleri dışında mimari tasarım projeleri üzerinde çalışarak bilgilerini pekiştirirler. Öğretim teknikleri arasında bireysel rehberliğe öncelik verilmekte olup, her öğrenciye yazılım becerilerini geliştirmeye yönelik kişisel destek sağlanmaktadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %35 |
Final Sınavı | 0 | %45 |
Ödev | 10 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |