Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Dinleme ve Not Alma Teknikleri II | TINS 234 | 2 | 2 | 2 + 2 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. konuşma sırasında konuşmacının tonlamasına, konuşma ritmine ve vurgularına dikkat ederek söylenenleri kavrama becerilerini geliştirmiş olacaklar. |
2. odaklanarak ya da genes anlamı anlamaya çalışarak dinleme, çıkarım yapma ve mantık yürütme gibi beceriler edinmiş olacaklar. |
3. bağlamdan bilinmeyen sözcüklerin anlamlarını çıkartabilecekler. |
4. Ders sırasında ya da konuşma dinlerken soruları yanıtlamak ya da ardıl çeviri yapmak amacıyla not tutacaklar. |
5. Yürütücü bilişi geliştirecekler, performanslarını ve bilgiyi işleme süreçlerini değerlendirecekler. |
6. Tahmin yürütme, konuşmanın genel çerçevesini anlama ya da ayrıntıya odaklanarak dinleme, çıkarım yapma, özetleme, aynı kökten gelen sözcükleri tanıma, konuşmacının yaklaşımını anlama, bilginin önemini değerlendirebilme, konuyla ilgili olan ve olmayan ayrıntıları ayırt edebilme gibi dinleme stratejileri geliştirecekler. |
7. Edindikleri becerileri ardıl ve andaş çeviri süreçlerinde kullanabilecekler. (orta düzey) |
8. Konuşmaları rahatlıkla takip edebilecekler. |
9. Dönem boyuncaaraştırdıkları bir konu hakkında sunum yapabilecekler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Konuşma analizi çerçevesinde dinleme, anlama ve not alma becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Ana fikirlerle destekleyici yan fikirlere ve ayrıntılara odaklanarak konuşmayı şekillendirme becerisi geliştirilmektedir. Bilgi içeriği çözümlenmekte ve iletilerin fikir organizasyonu yoluyla nasıl aktarıldığı incelenmektedir. Dinlediğini anlama sürecinin bileşenleri irdelenmektedir. Not alma becerileri pekiştirilmektedir. Karmaşık cümlelerde cümle içi ve cümle ötesi ilişkilerin nasıl kurulduğunu anlamak için uygulamalar yapılmaktadır. Bilinmeyen sözcüklerin ve sözcük gruplarının anlamını çıkarsama ve tahmin yürütme alıştırmaları yapılmaktadır. Bilginin açıkça ifade edilmediği yerlerde imaları tanıma, konuşmacının tutumunu ve yaklaşımını anlama, vurgularını tanıma ve anlamlandırma alıştırmaları yapılmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş ve tanıtım; duyduğunu anlama alıştırmaları |
2 | duyduğunu anlama alıştırmaları |
3 | duyduğunu anlama alıştırmaları: siyasi söylem |
4 | duyduğunu anlama alıştırmaları: bilim söylemi |
5 | duyduğunu anlama alıştırmaları: akademik söylem |
6 | 1. Ara sınav |
7 | Sunum teknikleri, bilginin toplanıp paylaşılması |
8 | Sunum hazırlamak |
9 | duyduğunu anlama alıştırmaları: medya söylemi, sunum |
10 | duyduğunu anlama alıştırmaları: tıp söylemi, sunum |
11 | duyduğunu anlama alıştırmaları: popüler kültür; sunum |
12 | 2. Ara sınav; çeviri ve lokalizasyon |
13 | duyduğunu anlama alıştırmaları: basit ardıl çeviri alıştırmaları, sunum |
14 | duyduğunu anlama alıştırmaları: basit ardıl çeviri alıştırmaları, sunum |
|
Kaynaklar: |
Derlenmiş notlar |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler dil laboratuvarında yapılmaktadır. Öğrencilerin, ödevlerini yaparak derse gelmeleri ve aktif olarak etkinliklere katılmaları gerekmektedir. Dersin iki ara sınavı ve bir final sınavı vardır. Ders İngilizce olarak yürütülmektedir. Öğrencilerin tüm derslere düzenli olarak devam etmeleri gerekmektedir. Öğretim üyesi, 12 saatten fazla devamsızlığı olması durumunda öğrenciyi sınıfta bırakma yetkisine sahiptir. Dersten çekilmeyen öğrenci “FF” notu, devamsızlık ise öğrencinin “NA” almasıyla sonuçlanır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 2 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ödev | 10 | %10 |
Proje | 2 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |