Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Cisimlerin Mekaniği | CE 224 | 2 | 2 | 3 + 2 | 4 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bağlantı noktalarındaki gerilmeleri hesapla |
2. İç kuvvetler ve momentler kullanarak normal ve kesme gerilmelerini hesapla |
3. Birleşik yüklemeler altında normal ve kesme gerilmelerini hesapla |
4. Mohr çemberi kullanarak asal gerilmeleri belirle |
5. Çeşitli yükleme türlerinde şekil değiştirmeleri hesapla |
6. Statikçe belirsiz sistemlerde iç kuvvetleri ve buna bağlı şekil değiştirmeleri belirle |
7. Statikçe belirsiz sistemlerde sehim ve eleman kuvvetlerini hesapla |
8. Kolonların stabilite kavramını incele |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | CE 221 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders temel olarak gerilim ve gerginlik kavramlarının tanımıyla başlayıp, eksenel yük, statik olarak kararsız yapıda yüklenmiş elemanlar, termal gerilimler, tork, burkulma açısı, eksentrik yüklenmiş kirişler, birleşik yükler gibi kavramların tanımı ve hesabını içermektedir. Bu ders, birçok mühendislik bilimlerlerinin temeli olarak kabul edilebilir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Hayır |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Deforme olabilen parçalarda eşitlik, ortalama normal ve kayma gerilmesl, taşıma gerilmesi |
2 | Emniyetli gerilme, güvenlik katsayısı ve deformasyon |
3 | Normal ve kayma gerilimleri, çekme tesi, Hooke yasası, Poisson oranı, hacimsel genleşme ve bulk modülü |
4 | Eksenel yüklü elemanlarda elastik deformasyon, süperpozisyon prensibi |
5 | Statik olarak kararsız eksenel yüklü elemanlar, termal gerilme |
6 | Tork formülü |
7 | Statik olarak kararsız tork yüklü elemanlar |
8 | Kayma ve moment diyagramları, esneklik formülü |
9 | Kayma formülü, kirişlerdeki kayma gerilmeleri, yapma elemanlarındaki kayma akışı |
10 | Birleşik yükleme sebebiyle oluşan gerilme durumu |
11 | Düzlemsel gerilme dönüşümü ve genel eşitlikleri, Mohr Çemberi |
12 | Elastik eğri, bütünleme metodu ile açı ve deplasman hesabı bulma |
13 | Moment alan yöntemi ile deplasman hesabı |
14 | Kolonların Stabilitesi |
|
Kaynaklar: |
Beer, Johnston, DeWolf, Mechanics of Materials, McGraw-Hill, 2006
|
|
Diğer Kaynaklar: |
R. J. Hibbeler, Mechanics of Materials, Prentice Hall, 2004
E. P. Popov, Mechanics of Materials: SI Version, Prentice-Hall, 1991 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Her hafta 3 saat teorik ve 2 saat yapı mekaniği laboratuarında pratik ders. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 3 | %20 |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Laboratuvar | 6 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma. | 3 |
2 | Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 0 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma. | 0 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
14 | Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
15 | Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma. | 0 |
16 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |