| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Mesleki Bilgisayar II | ADA 204 | 2 | 2 | 1 + 1 | 2 | 3,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Ulusal Yargı Ağı Projesini kullanma becerisi |
| 2. Excel programı kullanma becerisi |
| 3. Verili olaya göre düzgün bir formatta dilekçe hazırlama, değerlendirme becerisi |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Muhakeme sürecinde bilgisayarda tutulması gereken bilgilerin nasıl
kayıt altına alınacağı, nasıl dosyalanıp arşivleneceği ve bu amaca
yönelik diğer her türlü bilgisayar kullanım teknikleri ve bilgileri. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Ders için kullanılabilinir. |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Birinci dönem öğrenilen UYAP programının tekrarı |
| 2 | UYAP programında açılan dosyaların takibinin nasıl yapılacağının tekrarı |
| 3 | Konu verilerek öğrencilerin ifade becerilerinin ölçülmesi |
| 4 | Bilgisayar ortamında word formatında dilekçe yazımı |
| 5 | Verilen konuya göre word formatında dilekçe yazımı |
| 6 | Dilekçe yazım düzeni ve teknikleri konusunda beceri kazandırılmasına devam edilmesi |
| 7 | Dilekçe yazım düzeni ve teknikleri konusunda beceri kazandırmaya devam edilmesi |
| 8 | Excel formatında basit hesaplamaların nasıl yapılacağının gösterilmesi |
| 9 | Excel formatında formül girerek hesaplama yapılmasının öğretilmesi |
| 10 | Konu verilerek excel formatında konuya göre yapılan hesaplama dayanağında word formatında excel tablosunu da ekleyerek dilekçe hazırlanması |
| 11 | Bilgisayar ortamında hazırlanan belgelerin arşivlenmesinin gösterilmesi |
| 12 | Öğrencilerin serbest konu seçimi ile dilekçe hazırlanması |
| 13 | Öğrencilere konu verilerek dilekçe yazımı |
| 14 | Genel bilgiler kapsamında pratik yapılması |
| |
| Kaynaklar: |
| Ders konuları internet kullanımı ve word / excel programlarının öğrenimi ile kullanılması becerisi gerektirdiğinden, tamamen bilgisayar kullanımı ile ders gerçekleştirilmiştir |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| Yok |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Ağırlıklı olarak pratik eğitim verilmiş, bilgisayar kullanım becerilerinin haftalık kısa teorik anlatımın ardından pratikle pekiştirilmesi sağlanmıştır. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %20 |
| Laboratuvar Çalışması | 1 | %55 |
| Final Sınavı | 1 | %25 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 12 | 0,50 | 6,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 14 | 1,00 | 14,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 1 | 2,00 | 2,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 1 | 5,00 | 5,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 5,00 | 5,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 5,00 | 5,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 10,00 | 10,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 5,00 | 5,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Hukukun uygulanması, yorumlanması ve problem çözme yeteneklerini kazanır. | 2 |
| 2 | Uygulamada ortaya çıkan hukuki uyuşmazlıkların hukuki sebep ve hukuki sonuçlarını kavrayabilir. | 3 |
| 3 | Hukuki kavramlara hakim olarak, yargı kararlarına ulaşabilir, inceleyip anlayabilir, yorumlayarak değerlendirebilir. | 4 |
| 4 | Teorik derslere ek olarak farazi olaylardan hareket edilerek işlenen ve hukuki olayların çözümüne dayalı derslerden de faydalanarak temel hukuki problemleri çözme yeteneğine kavuşur. | 3 |
| 5 | Hukuk bilgisini, diğer sosyal bilimlerin hukuk ile kesişme noktalarını farkedebilir ve bilgisini bu alanlarda kullanabilir. | 4 |
| 6 | Adli hizmetler alanında, kendisinden beklenebilecek her türlü bilgi ve beceriye sahip olur. | 4 |
| 7 | Hukuki alandaki bir çalışma yapabilmek için ulaşması gerekli kaynakları ve ulaşma yollarını bilir, kendi başına bağımsız olarak bir çalışma yürütebilir. | 3 |
| 8 | Hukuki alanda işbirliği içinde çalışabilmek bakımından gerekli donanıma sahiptir. | 3 |
| 9 | Sahip olduğu bir bilgiyi eleştirebilir, pozitif hukukun yanı sıra, olması gereken hukukla ilgili düşünce üretebilir. | 3 |
| 10 | Öğrenimi doğrudan adalet yardımcı hizmetlerinde yer alabilmesini sağlayacak nitelikte olup, lisans düzeyine geçmek bakımından da motivasyon sahibidir. | 2 |
| 11 | Hukukun toplum ihtiyaçlarına parelel olarak şekillendiğinin ve gelecekte de buna göre şekilleneceğinin farkında olarak, hukuk öğreniminin ömür boyu olduğunun bilincindedir. | 3 |
| 12 | Hukuki kavramları, yazılı ve sözlü olarak yerinde kullanır. | 4 |
| 13 | Temel hukuki problemlerde, uzman olan ve olmayan kişileri yönlendirebilir, onlarla tartışabilir ve düşüncelerini düzgün bir şekilde aktarabilir. | 3 |
| 14 | Genel düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | 1 |
| 15 | Bilişim ve bilgisayar kullanımı konusunda, hukuk alanının gerektirdiği her türlü bilgi ve beceriye sahiptir. | 4 |
| 16 | Demokratik alana ait bir hukuk öğrenimi görmekle, hukuk alanının özgürlükleri tanıma ve buna bağlı olarak anayasal temel prensiplerin ışığında faaiyet göstermesi ve gösterilmesi gerektiğinin farkındadır. | 3 |
| 17 | Ahlaksız ve dürüst olmayan bir hukukun var olamayacağını bildiği gibi, ahlak ve hukuk ilişkisinin düzeyi arttıkça hukuk alanının da bireyler lehine genişleyeceğinin bilincindedir. | 4 |
| 18 | Hukuk mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışı bilincine sahiptir. | 4 |