| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Doktora Tez | ELL 699 | 6 | 4 | 0 + 0 | 0 | 150,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. 1. Profesyonel formatta 150-250 sayfalık kapsamlı bir bilimsel tezin hazırlanması; |
| 2. 2. Tezin sözlü sunumu ve savunması; |
| 3. 3. Kapsamlı ve dikkatli araştırma, eleştirel ve teorik gelişmişlik ve profesyonel sunum gösteren orijinal analizlerin üretimi. |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | ELL 696 |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Tez, 150-250 sayfalık seçilmiş bir metin ya da metinlerin araştırmaya dayalı sağlam bir eleştirel ve analitik incelemesidir. Tez konusu öğrencinin danışmanı ve bölüm başkanı tarafından onaylanır, ve öğrencinin ders boyunca düzenli aralıklarla danışmanıyla görüşmesi ve geri bildirim için tezinin taslaklarını danışmanına teslim etmesi gerekir.
Tezin dikkatli metin çözümlemesi, ikna edici bir tartışma ve özgün düşünce içermesi; mevcut araştırmalar ve teorik konularla ilgili olması beklenir. Bütün kaynaklar detaylı olarak alıntılanmalı ve tez belirlenen formatta sunulmalıdır.
Doktora programı kuramsal ve analitik çalışmaya dayandığından, tezin bu yönelimi yansıtması ve kendi referans çerçevesinin geçerliliğini ve varsayımlarını sorgulaması beklenir. Bu yüzden, genel tarihsel dönem incelemeleri, biyografik özetler, basit öykü özetleri, tema, karakter, sembolizm ve basmakalıp ya da eleştirel olmayan tezler değerlendirilmeye alınmayacaktır.
|
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır. |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Konu seçimi |
| 2 | Dersi veren öğretim elemanı rehberliğinde okumalar, tartışma |
| 3 | okumalar, tartışma |
| 4 | okumalar, tartışma |
| 5 | okumalar, tartışma; taslak yazılı çalışmanın sunulması |
| 6 | okumalar, tartışma |
| 7 | okumalar, tartışma |
| 8 | okumalar, tartışma |
| 9 | okumalar, tartışma; revize edilmiş ve taslak yazılı çalışmanın sunulması |
| 10 | okumalar, tartışma |
| 11 | okumalar, tartışma |
| 12 | okumalar, tartışma |
| 13 | okumalar, tartışma; revize edilmiş ve taslak yazılı çalışmanın sunulması |
| 14 | okumalar, tartışma; yazılı çalışmanın son sunumu |
| |
| Kaynaklar: |
| Tez çalışması, öğrencinin araştırma alanıyla ilgili birincil, eleştirel ve teorik metinler dahil olmak üzere rehberli okumalara dayanmaktadır. |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| - |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Tez ilerleme raporu/sunumu (tez izleme komitesi) | 3 | %0 |
| Tez önerisi/planlama | 1 | %0 |
| Tez savunması | 1 | %100 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 12 | Yüz yüze eğitim | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 13 | Bireysel çalışma/Literatür taraması | 14 | 50,00 | 700,00 |
| 14 | Tez/Proje danışmanı ile görüşme/toplantı | 14 | 1,00 | 14,00 |
| 15 | Yazılı sınava hazırlık (Doktora Yeterlik) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 16 | Sözlü sınava hazırlık (Doktora Yeterlik) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 17 | Yöntem planlama ve deneysel çalışmalar/veri toplama | 8 | 70,00 | 560,00 |
| 18 | Veri analizi ve yorumlama | 10 | 80,00 | 800,00 |
| 19 | Tez ilerleme raporu ve sunumu hazırlama (tez izleme komitesi) | 4 | 200,00 | 800,00 |
| 20 | Rapor (seminer/proje) / tez yazımı | 1 | 600,00 | 600,00 |
| 21 | Tez savunması/sunum (seminer/proje) hazırlığı | 1 | 300,00 | 300,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Öğrenciler edebi ve kültürel yapıtları inceleyerek yaratıcı olmayı, yeni bilgi ve anlama biçimleri üretmeyi öğreneceklerdir. | 4 |
| 2 | Öğrenciler araştırma alanlarıyla ilgili olan etik konularda aktif rol alacaklar, araştırma yöntemlerini kullanarak edebiyat ve kültür incelemeleri yapacaklardır. | 4 |
| 3 | Öğrenciler, ulusal ve uluslararası araştırma ve eğitim ortamlarında bilgilerini aktarmak suretiyle topluma hizmette bulunacaklardır. | 3 |
| 4 | Öğrenciler İngiliz edebiyatının dönemleri ve akımları ile edebi tür ve terimler konularında uzmanlaşacaklardır. | 2 |
| 5 | Öğrenciler çok kültürlülük, ırk, toplumsal cinsiyet ve sosyal sınıf gibi toplumsal konularda tartışma becerisini geliştirecektir. | 2 |
| 6 | Öğrenciler İngiliz Edebiyatı dışındaki edebiyatları da değerlendirebileceklerdir. | 0 |
| 7 | Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili bilgilerini edebiyat ve kültür metinlerinin incelemesinde kullanacaklardır. | 3 |