Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Çeviri Kuramları | TINS 232 | 2 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Çevirinin tarihçesini öğrenecekler. |
2. Dilbilimsel ve sosyokültürel çeviri kuramlarını öğrenecekler. |
3. Çeviri sorunları ole kuramlar arasındaki ilişkiyi öğrenecekler. |
4. Türkiye'de ve dünyada yaşanan çeviri sorunlarının analizini yapacaklar. |
5. Çeviriye ilişkin geniş bir bakış açısı geliştirecekler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste çeviri kuramları tanıtılmaktadır. Çeviri kuramlarının gelişimi farklı dönemleri çerçevesinde ele alınmaktadır. Çeviri bir ürün, süreç ve sosyal bir olgu olarak tanımlanmaktadır. Çeviri kuramlarının uygulamaya nasıl dönüştürüleceği üzerinde çeşitli tartışmalara yer verilmektedir. Türkiye'de ve dünyada yaşanan çeviri sorunları irdelenmektedir.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dünyada çevirinin tarihi |
2 | Türkiye'de çevirinin tarihi |
3 | Çeviribilim nedir? Kuram nedir? Çeviribilimde kuramın yeri nedir? |
4 | 20. yy öncesi dönem |
5 | Linguistik dönem |
6 | Linguistik dönem |
7 | 1. Ara sınav |
8 | Çeviribilimde kültür ögesi |
9 | Korpus ve eleştirel yaklaşımlar |
10 | Makale analizi |
11 | Makale analizi |
12 | Makale analizi |
13 | Makale analizi |
14 | Tekrar |
|
Kaynaklar: |
Munday, Jeremy Introducing Translation Studies Routledge 2001 041522926 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Şehnaz Tahir-Gürçağlar Çevirinin ABC’si Say Yayınları 2011 9786050200089 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersin ilk bölümünde, öğrencilerin verilen ödevleri yaparak derse gelmeleri gerekmektedir. Her dersin sonunda işlenen konulara ilişkin tartışmalar yer almaktadır. Dersin ikinci bölümünde öğrencilerin kendilerine verilen makalelerden yola çıkarak üç sunum yapması gerekmektedir. Makaleler ders saatlerinde incelenecektir. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılması gerekmektedir. Bir dönem projesi, iki ara sınav ve bir final sınavı olacaktır.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 2 | %30 |
Ödev | 10 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %25 |
Proje | 1 | %35 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |