PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Mühendislik Mekaniği:DinamikCE 222223 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Farklı koordinat sistemlerini kullanarak bir parçacığın konumunu, hızını ve ivmesini hesaplama
2. Dinamik denge kavramını anlama
3. Katı cisimler için kinematik denklemler oluşturma ve çözme
4. Katı cisimler için kinetik denklemler oluşturma ve çözme
5. Tek serbestlik dereceli sistemlerin titreşim problemlerini çözme
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerCE 221
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders şu konuları kapsamaktadır: parçacıkların kinematiği, parçacıkların kinetiği, Newton'un hareket yasası, hareket denklemi, iş, impals, momentum, iş ve enerji ilkesi, impals ve momentum ilkesi, açısal momentum, rijit cisimlerin düzlemsel kinematiği, rijit cisimlerin düzlemsel kinetiği, titreşime giriş.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dinamiğe giriş, bir parçacığın kinematiği ve kinetiği
2Bir parçacığın kinematiği ve kinetiği
3Parçacığın kinetiği, kuvvetin işi, iş ve enerji
4Parçacığın kinetiği, iş ve enerji, enerji korunumu
5Bir parçacığın kinetiği, bir parçacık için impals ve momentum ilkesi
6Parçacık sistemleri
7Katı cisimlerin kinematiği
8Katı cisimlerin kinematiği, genel düzlem hareketi
9Katı bir cismin düzlemsel kinetiği, kuvvet ve ivme
10Katı bir cismin düzlemsel kinetiği, kısıtlı düzlem hareketi
11Katı bir cismin düzlemsel kinetiği, iş ve enerji
12Katı bir cismin düzlemsel kinetiği, impals ve momentum
13Parçacıkların titreşimleri
14Katı cisimlerin titreşimleri
 
Kaynaklar:
R.C. Hibbeler Mechanics for Engineers: Dynamics, 14th Edition (SI) Pearson 2016
 
Diğer Kaynaklar:
F.P. Beer and E.R. Johnston Vector Mechanics for Engineers: Dynamics, 10th Edition (SI) McGraw-Hill 2014 J.L. Meriam and L.G. Kraige Engineering Mechanics: Dynamics, 6th Edition (SI) Wiley 2008
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada üç saat ders yapılacaktır. Öğrencilerin bilgilerini ölçmek amacıyla ödevler, bir ara sınav ve bir final sınavı yapılacaktır. Derse devamağırlığı %5, ödevlerin toplam ağırlığı %25, ara sınavın ağırlığı %30 ve final sınavının ağırlığı %40 olacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Aktiviteler1%30
Final Sınavı1%40
Derse Devamsızlık14%5
Ödev2%25
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma.3
2Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.0
3Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.0
4Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.0
5Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
6Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.0
7Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma.0
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma.0
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma.0
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.0
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.0
14Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma.0
15Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma.0
16Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0