Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mühendislik Mekaniği:Dinamik | CE 222 | 2 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Farklı koordinat sistemlerini kullanarak bir parçacığın konumunu, hızını ve ivmesini hesaplama |
2. Dinamik denge kavramını anlama |
3. Katı cisimler için kinematik denklemler oluşturma ve çözme |
4. Katı cisimler için kinetik denklemler oluşturma ve çözme |
5. Tek serbestlik dereceli sistemlerin titreşim problemlerini çözme |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | CE 221 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders şu konuları kapsamaktadır: parçacıkların kinematiği, parçacıkların kinetiği, Newton'un hareket yasası, hareket denklemi, iş, impals, momentum, iş ve enerji ilkesi, impals ve momentum ilkesi, açısal momentum, rijit cisimlerin düzlemsel kinematiği, rijit cisimlerin düzlemsel kinetiği, titreşime giriş.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dinamiğe giriş, bir parçacığın kinematiği ve kinetiği |
2 | Bir parçacığın kinematiği ve kinetiği |
3 | Parçacığın kinetiği, kuvvetin işi, iş ve enerji |
4 | Parçacığın kinetiği, iş ve enerji, enerji korunumu |
5 | Bir parçacığın kinetiği, bir parçacık için impals ve momentum ilkesi |
6 | Parçacık sistemleri |
7 | Katı cisimlerin kinematiği |
8 | Katı cisimlerin kinematiği, genel düzlem hareketi |
9 | Katı bir cismin düzlemsel kinetiği, kuvvet ve ivme |
10 | Katı bir cismin düzlemsel kinetiği, kısıtlı düzlem hareketi |
11 | Katı bir cismin düzlemsel kinetiği, iş ve enerji |
12 | Katı bir cismin düzlemsel kinetiği, impals ve momentum |
13 | Parçacıkların titreşimleri |
14 | Katı cisimlerin titreşimleri |
|
Kaynaklar: |
R.C. Hibbeler Mechanics for Engineers: Dynamics, 14th Edition (SI) Pearson 2016 |
|
Diğer Kaynaklar: |
F.P. Beer and E.R. Johnston Vector Mechanics for Engineers: Dynamics, 10th Edition (SI) McGraw-Hill 2014
J.L. Meriam and L.G. Kraige Engineering Mechanics: Dynamics, 6th Edition (SI) Wiley 2008 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada üç saat ders yapılacaktır. Öğrencilerin bilgilerini ölçmek amacıyla ödevler, bir ara sınav ve bir final sınavı yapılacaktır. Derse devamağırlığı %5, ödevlerin toplam ağırlığı %25, ara sınavın ağırlığı %30 ve final sınavının ağırlığı %40 olacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Aktiviteler | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Derse Devamsızlık | 14 | %5 |
Ödev | 2 | %25 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma. | 3 |
2 | Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 0 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma. | 0 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
14 | Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
15 | Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma. | 0 |
16 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |