| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Klavye Kullanımı IV | ADA 202 | 2 | 2 | 1 + 1 | 2 | 3,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Öğrenciler on parmakla yazma yönteminin önemini anlayacaktır. |
| 2. Doğru vuruş tekniğini öğrenir. |
| 3. Yazılı ve sesli metin diktelerini alan öğrenciler, klavyeyi on parmakla kullanmayı öğrenirler. |
| 4. Öğrenciler klavyeye bakmadan seri ve doğru bir şekilde metin yazmayı öğrenir. |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
On parmak F klavyenin daha doğru, hızlı ve teknik olarak kullanılması.Türkçe ve yabancı dil metinlerin hızlı ve doğru yazım becerilerinin kazandırılması. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Metin yazma uygulamaları. |
| 2 | Metin yazımı ya da dikte uygulamaları. Hız testi uygulamaları. |
| 3 | Noktalama işaretlerinin tekrarı. |
| 4 | Metin hız testi uygulamaları ile kullanılan noktalama işaretleri. |
| 5 | Sayı ve sembollerin tekrarı. |
| 6 | Kurallarına uygun öz geçmiş hazırlama. |
| 7 | Kurallarına uygun öz geçmiş hazırlama. |
| 8 | Büro klavye programı ile ileri düzey hız çalışmaları |
| 9 | Büro klavye programı ile ileri düzey hız çalışmaları |
| 10 | Büro klavye programı ile ileri düzey hız çalışmaları |
| 11 | Kağıtta verilen bir metni kapalı ekranda hızlı yazma. |
| 12 | Kağıtta verilen bir metni kapalı ekranda hızlı yazma. |
| 13 | İnternet uygulamaları kullanılarak hız çalışmalarının yapılması. |
| 14 | İnternet uygulamaları kullanılarak hız çalışmalarının yapılması. |
| |
| Kaynaklar: |
| Büro klavye programı |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| - |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Teorik Anlatım
Soru Cevap
Gösteri
Pratik Uygulama
|
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %30 |
| Final Sınavı | 1 | %70 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
| |