Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yabancı Dil IV | ENG 210 | 2 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Uzaktan Eğitim |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, tanıdık konularla ilgili kısa ve basit yazılı metinleri genel hatlarıyla anlayabilir. |
2. Öğrenciler, metinlerdeki belirli bilgileri bulmak için tarama ve gözden geçirme gibi okuma stratejilerini kullanabilir. |
3. Öğrenciler, kısa ve açık konuşmaları, duyuruları ve yönergeleri anlayabilir. |
4. Öğrenciler, temel fikirleri ayırt edebilir ve basit metinlerdeki sözcüklerin anlamını bağlamdan çıkarabilir. |
5. Öğrenciler, kısa diyalogları ve günlük konuşmaları takip edebilir ve bu konuşmalardaki temel bilgileri tanıyabilir. |
6. Öğrenciler, kısa açıklamalar, mesajlar veya e-postalar gibi basit yazılı metinler üretebilir. |
7. Öğrenciler, kişisel bilgiler içeren kısa tanıtım yazıları, açıklamalar veya tarifler yazabilir. |
8. Öğrenciler, dilbilgisel doğruluk açısından kısa metinleri gözden geçirip düzenleyebilir. |
9. Öğrenciler, temel bağlaçlar kullanarak fikirlerini açık bir şekilde ifade edebilir. |
10. Öğrenciler, karşılaştırmalar yapabilir, basit fikirleri destekleyebilir ve kendi kültürlerini tanıtan yazılar yazabilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | None |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | None |
|
Dersin Tanımı:
ENG 210 – Yabancı Dil IV dersi, ENG209 - Yabancı Dil III dersinin devamı niteliğinde olup, A2 (alt-orta) seviyede dönemlik Hukuk Fakültesi 2.sınıf öğrencilerine bahar döneminde uzaktan eğitimle verilen zorunlu bir derstir. Bu derste temel olarak üç dil becerisinin (okuma, yazma, dinleme) geliştirilmesinin yanı sıra gündelik yaşamda kullanabilecekleri dil yapıları ile öğrencilerin temel düzeyde İngilizce iletişim becerilerine sahip olmaları hedeflenmektedir. Öğrencilerin sıklıkla kullanılan temel düzeydeki dil yapılarını, ifade ve kelimeleri kavrayarak temel bir dil yeterliliği oluşturmaları beklenmektedir. Buna ek olarak, basit düzeyde eleştirel düşünme ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Network 2 Unit 8 Part A. Who are they for? Part B. Vocabulary: Describing people Page 49 Part C. Adjectives and Adverbs Page 50 |
2 | Network 2 Unit 8 Part D Reading and Writing: The Global Yacht Race Part E Your Story: Peter brings news Part F Real-world Listening: Inside a Hair Salon |
3 | Network 2 Unit 9 Part A. What do you want for dinner tonight? Part B. Vocabulary: Stores Page 59 Part C. Comparatives and Superlatives Page 60 |
4 | Network 2 Unit 9 Part D Reading and Writing: The Global Yacht Race Part E Your Story: Peter brings news Part F Real-world Listening: Inside a Hair Salon |
5 | Network 2 Unit 10 Part A. What did you today? Part B. Vocabulary: At home and at work Part C. Present perfect and past tense |
6 | Network 2 Unit 10 Part D Reading and Writing: The Office message board Part E Your Story: Cozy Cup’s stove breaks Part F Real-world Listening: Everyday appliances |
7 | Network 2 Unit 11 Part A. What’s your favourite show? Part B. Vocabulary: TV shows Part C. Present perfect – questions and short answers |
8 | Network 2 Unit 11 Part D Reading and Writing: TV Talk Part E Your Story: Ryan returns a shirt Part F Real-world Listening: Working in TV |
9 | Network 2 Unit 12 Part A. Would you like to have lunch? Part B. Vocabulary: Money and banking Part C. Future with will |
10 | Network 2 Unit 12 Part D Reading and Writing: What will the future be like? Part E Your Story: A sad decision Part F Real-world Listening: The Amazing Asimo |
11 | Network 2 Unit 13 Part A. Can you get the milk for me? Part B. Vocabulary: Cooking Part C. Quantity |
12 | Network 2 Unit 13 Part D Reading and Writing: Lose weight with half diet Part E Your Story: Russell makes dinner Part F Real-world Listening: The Life of a chef |
13 | Network 2 Unit 14 Part A. Where are you going to go? Part B. Vocabulary: Leisure activities Part C. First conditional |
14 | Network 2 Unit 14 Part D Reading and Writing: Dream vacations Part E Your Story: A shocking e-mail Part F Real-world Listening: Tulum, Mexico |
|
Kaynaklar: |
Tom Hutchinson and Kristin Sherman - Network 2 - Oxford University Press [2016] |
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders, Moodle LMS üzerinden asenkron olarak yürütülmektedir. Her hafta, öğrencilere konu anlatımı sunumları, ders videoları ve öğrenmeyi destekleyen etkileşimli alıştırmalar sunulur. Haftalık quizler, öğrencilerin dil becerilerini pekiştirmeleri için bir fırsat sağlarken; notlandırılan quizler ve otomatik geribildirim sistemi, öğrencilerin gelişimlerini takip etmelerine ve eksiklerini belirlemelerine yardımcı olur. Hedef dile maruziyeti artırmak amacıyla ek materyaller de öğrencilere sunulmaktadır. Ders, öğrencilerin kendi hızlarında öğrenmelerini teşvik eden, yapılandırılmış ve etkileşimli içeriklerle sürekli katılım sağlamayı amaçlamaktadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Ödev | 2 | %5 |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 4 | %5 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |