Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mimarlıkta Bilimsel Okuryazarlık | ARCH 139 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bilimsel akıl yürütme metodunu mimari tasarım sürecine uygular. |
2. Doğru bilimsel temel bilgileri ilgili derslerde kullanır. |
3. Mimarlığı çevreleyen fiziksel ve çevresel bağlam hakkında temel bilgi sahibi olur. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders dört modül içermektedir. Birinci modül geometri, analitik geometri, türevler ve integraller dahil olmak üzere matematiğin temel ilkelerini kapsamaktadır. İkinci modül Newton'un Hareket Kanunları ve Kütle Çekim Yasası, Akışkanlar Dinamiği, Elektromanyetizma dahil olmak üzere fiziğin temel ilkelerini kapsamaktadır. Üçüncü modül İnorganik Kimya, Organik Kimya, Biyokimya dahil olmak üzere kimyanın temel ilkelerini kapsamaktadır. Dördüncü modül Ekoloji, Atmosfer Bilimi, Yer Bilimleri dahil olmak üzere çevre biliminin temel ilkelerini kapsamaktadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş, Ders Hedefleri, İçerik ve kurallar, Bilimsel Yöntemin Temel İlkeleri. |
2 | Matematik Modülü: Geometrinin Temel İlkeleri (Mimari Tasarım dersleri için) |
3 | Matematik Modülü: Analitik Geometrinin Temel İlkeleri (Yapısal Tasarım dersleri için) |
4 | Matematik Modülü: Türev ve İntegrallerin Temel İlkeleri (Yapısal Tasarım dersleri için) |
5 | Fizik Modülü: Newton'un Hareket Kanunları ve Kütleçekim Kuvveti (Yapısal Tasarım dersleri için) |
6 | Fizik Modülü: Akışkanlar Dinamiğinin Temel İlkeleri (Yapı Bilimi Dersleri için) |
7 | Fizik Modülü: Elektromanyetizmanın Temel İlkeleri (Yapı Bilimi Dersleri için) |
8 | Matematik ve Fizik Modülleri için Özet |
9 | Kimya Modülü: İnorganik Kimyanın Temel İlkeleri (Malzeme Bilimi Dersleri için) |
10 | Kimya Modülü: Yapı Bilimi Dersleri için Organik Kimyanın Temel İlkeleri |
11 | Kimya Modülü: Yapı Bilimi Dersleri için Biyokimyanın Temel İlkeleri |
12 | Çevre Bilimleri Modülü: Mimari Tasarım Dersleri için Ekolojinin Temel İlkeleri |
13 | Çevre Bilimleri Modülü: Mimari Tasarım Dersleri için Atmosfer Biliminin Temel İlkeleri |
14 | Çevre Bilimleri Modülü: Mimari Tasarım Dersleri için Yer Bilimlerinin Temel İlkeleri |
|
Kaynaklar: |
Bu ders için ders kitabı yoktur. |
|
Diğer Kaynaklar: |
A. Robson, Introduction to Analytical Geometry, Cambridge University Press, 2009, ISBN-10: 0521116198, ISBN-13:978-0521116190
Christopher G. De Pree Ph.D.,Physics Made Simple: A Complete Introduction to the Basic Principles of This Fundamental Science, Crown, 2005, ISBN-10:9780767917018, ISBN-13: 970767917018
Nedu, Chemistry Made Easy: An Illustrated Study Guide For Students To Easily Learn Chemistry, Nedu LLC, 2021, ISBN-10: 1952914051, ISBN-13:? 978-1952914058
Khursheed Wani, Environmental Science: Basic concepts in environmental science, LAP LAMBERT, Academic Publishing, 2012, ISBN-10:?3659152374, ISBN-13:?978-3659152375 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada üç saat işlenen ders, her haftanın konusu ile ilgili hazırlanmış teorik sunuşları içermektedir. Sunuş yoluyla öğretim stratejisine tartışma yöntemi de dahil edilmektedir. Anlatılan konulara ilişkin örnek olay inceleme yöntemi kullanılmaktadır. Ayrıca örnek projeler üzerinde bireysel çalışma yönteminin kullanıldığı ödevler verilmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Karmaşık tasarım problemlerini, analitik ve yaratıcı düşünceyle ele alarak, araştırma temelli, işlevsel, bağlama özgü ve özgün çözümler geliştirebilir ve bu çözümleri çeşitli iletişim araçlarıyla ifade edebilir. | 1 |
2 | Mimarlık tarihini, kuramlarını, kültürel ve sanatsal bağlamları ile kültürel miras ve koruma bilincini eleştirel olarak değerlendirerek çağdaş tasarım kararlarını bu birikim doğrultusunda yönlendirebilir. | 0 |
3 | Doğal çevre, topografya, iklimsel koşullar, toplumsal gereksinimler gibi fiziksel ve sosyal bağlamlar arasındaki ilişkileri analiz ederek sürdürülebilir, kapsayıcı ve çevreye duyarlı kentsel ve kırsal yapılı çevreler için mimari çözümler geliştirebilir. | 3 |
4 | Yapım sistemleri, malzeme, bina servisleri ile çevresel performans kriterlerini mimari tasarımla bütünleştirerek güvenli, uygulanabilir ve yenilikçi çözümler oluşturabilir. | 2 |
5 | Mimarlık mesleğine ilişkin yasal, ekonomik ve etik sorumlulukları kavrayarak proje geliştirme, proje yönetimi ve iş birliği süreçlerini yürütebilir. | 0 |
6 | Çok disiplinli bilgi alanlarını bütünleştirebilir ve güncel teknolojiler kullanarak karmaşık tasarım problemlerine kapsamlı çözümler geliştirebilir; kendi tasarım yaklaşımını eleştirel biçimde değerlendirebilir ve öz öğrenim alışkanlıkları kazanabilir. | 3 |