PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Görsel ProgramlamaCPR 2583 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Görsel programlama ortamlarını etkin bir şekilde kullanabilir.
2. Algoritma geliştirme ve problem çözme yeteneğini kazanır.
3. Nesne yönelimli programlama mantığını kavrar ve uygular.
4. Veri yapıları ve temel programlama yapılarını öğrenir.
5. Görsel kullanıcı arayüzü (GUI) geliştirme becerisi kazanır.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Görsel Programlama dersi, kullanıcı arayüzleri ve olay güdümlü (event-driven) programlama yaklaşımı ile temel yazılım geliştirme becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, görsel programlama dillerini kullanarak uygulama geliştirme sürecinde kullanıcı deneyimini nasıl iyileştireceklerini, kontrollerin etkin kullanımını ve form tabanlı uygulamalar geliştirmeyi öğrenirler.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Ders kapsamında kod önerme, kullanıcı arayüzü prototipleme, hata ayıklama, otomatik belge oluşturma ve algoritma açıklama gibi konularda destekleyici bir araç olarak kullanılacaktır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Görsel Programlamaya Giriş
2Programlama Ortamına Giriş
3Değişkenler ve Veri Tipleri
4Algoritma ve Akış Diyagramları
5Koşullu İfadeler ve Döngüler
6Metotlar ve Fonksiyonlar
7Ara Sınav
8Nesne Yönelimli Programlama (OOP)
9Diziler ve Listeler
10Grafiksel Kullanıcı Arayüzü (GUI)
11Dosya İşlemleri Dosya okuma, yazma ve temel veri işlemleri
12Hata Yönetimi ve Debugging
13Proje Geliştirme Süreçleri
14Genel Değerlendirme
 
Kaynaklar:
Deitel, H. M., & Deitel, P. J. (2020). Visual C# How to Program (7th ed.). Pearson. Farrell, J. (2019). Programming Logic and Design: Comprehensive (9th ed.). Cengage Learning.
 
Diğer Kaynaklar:
Troelsen, A., & Japikse, P. (2021). Pro C# 9 with .NET 5: Foundational Principles and Practices in Programming. Apress. Microsoft Docs. (n.d.). C# Documentation. Retrieved from https://learn.microsoft.com/en-us/dotnet/csharp/. Albahari, J., & Albahari, B. (2021). C# 10 in a Nutshell: The Definitive Reference (8th ed.). O'Reilly Media.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Öğretim politikası: Ders haftalık olarak üç saattir ve yüz yüze sınıf ortamında yapılacaktır. Öğrencilerin ders içerisindeki değerlendirmesinde vize, ödev ve final sınavları yer alacaktır. Derse Devam Hakkında: Ara sınav ve final sınavlarının yanı sıra dönem boyunca gerçekleştirilmesi planlanan sınıf içi etkinliklere katılmayı tercih etmeyen ve verilen ödevleri teslim etmeyen öğrencilerin “NA” notu alacaklardır. Ayrıca, öğrencilerin derse katılımlarının nihai dönem notuna dahil edilecektir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Aktiviteler1%30
Aktiviteler1%50
Proje1%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)00,000,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)14,004,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)101,5015,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)120,0020,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)120,0020,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)122,0022,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Bilgisayar sistemlerinde yeterli altyapıya sahip olma; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilgisayar sistemlerinde kullanabilme becerisi, Bilgisayar sistemindeki problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi; bu amaçla uygun yöntemler ve tekniklerini seçme ve uygulama becerisi1
2Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi, Bilgisayar programında gerekli olan teknik araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi0
3Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek3
4İleri düzey programlama becerisi kazanır. Güncel bilgisayar programlama teknolojilerini kullanarak sektörün beklentilerini karşılayacak şekilde Bilgisayar Programcılığı ile ilgili süreci/süreçleri planlama becerisine sahip olmak.1
5Bağımsız çalışabilme, inisiyatif alabilme, özgün içerikler oluşturabilme ve yazılım takımları içinde verimli çalışabilme becerisine sahip olmak.2
6Türkçeyi ve İngilizce yazılı ve sözlü olarak etkin bir biçimde kullanabilme, sunulan Bilgisayar Programcılığı bilgisini kolayca takip etme ve meslektaşlarıyla etkin bir biçimde iletişim kurabilme becerisine sahip olmak.0
7Sorunların çözümünde bilimsel yöntemler kullanmayı benimser ve problem çözme becerisini geliştirir.2
8Bilgiye erişebilmeye bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi0
9Kendi alanı ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek2
10Bilgiye erişebilme bilimde ve teknolojide gelişmeleri takip edebilme ve sürekli kişisel gelişimi sürdürebilme becerisine sahip olmak0
11Mesleki, hukuksal, sosyal ve etik sorumluluklarını anlayabilir ve uygular.0